Hollywood - Reisverslag uit Bakersfield, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Hollywood - Reisverslag uit Bakersfield, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Hollywood

Door: Arjan

13 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Bakersfield

Vanochtend rustig aan begonnen, omdat we gisteren laat terug waren uit Disney.
We vertrokken om half 11 richting Hollywood. Eerst nog even een paar souvenirs gekocht bij 7-eleven en bij de ABC Market. Op verzoek van de jongens nog even langs de Disney ingang gereden en richting "snelweg". Helaas is snel in LA ongeveer een gemiddelde van 10 mijl per uur. Wat een rampenverkeer. Eigenlijk is LA 24 uur per dag één grote file. Na een lange rit de Hollywood letters gevonden. Hiervoor waren we speciaal naar Griffith Park gereden. We wisten toen nog niet dat ze vanaf Hollywood Boulevard ook te zien zijn.....
Hollywood is druk en chaotisch, maar we hebben wel de sterren van de Walk of Fame bekeken en de handen en voeten die de sterren in de cement hebben gezet bekeken. Leuk hoor om de handen en voeten van Steve McQueen, Frank Sinatra en Bruce Willis te zien met de datum en een persoonlijke noot.
We wilden ook nog even naar het strand. Ook dat is gelukt na een veel te lange rit want we moesten natuurlijk opnieuw door de drukte. Nog wel even een stukje door Beverly Hills. Uiteindelijk waren we om kwart voor 5 op Santa Monica Beach. Daar zijn we een uurtje geweest en de jongens hebben op het strand een vulkaan van zand gemaakt. Vanaf het strand zag je weer de enorme smog-deken boven LA. Via highway 1, de Pacific Coast Highway en Malibu richting Interstate 5. Natuurlijk opnieuw met veel vertraging.....
We waren om half 9 in ons hotel in Bakersfield. Een prima America's Best Value Inn. Naast het hotel in het Coco's Restaurant een werkelijk fenomenale Rib Eye Steak gegeten. Was eigenlijk het allerlekkerste stukje vlees van deze vakantie tot nu toe.

Resumerend: LA is niet onze stad. Veel te groot, te druk en een enorme luchtvervuiling. Hollywood is leuk, maar ook weer niet heel bijzonder. In Beverly Hills zie je inderdaad de brede palmenlanen. Disney is fantastisch. Maar de stad LA is gewoon niet prettig. We zijn blij dat we weer in een wat rustiger gebied zijn.

Groeten uit Bakersfield

• 14 Augustus 2010 - 08:47

Henk En Jeanne:

Jullie verslag stijgt in realiteitsgehalte. Was voorheen heel veel oh en ah. Als het over LA gaat, geen superlatieven meer. Jullie zijn toch meer natuurmensen. Houwen zo.

• 14 Augustus 2010 - 08:57

Ivo:

Wat een kleine voeten heeft Broes Willis! :D

• 15 Augustus 2010 - 09:54

Marijke:

Wat een indrukken allemaal. Hoop dat de boys na Disney de rust weer kunnen vinden. Zo te lezen jullie wel!