......... - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu ......... - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

.........

Door: Arjan

15 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Fresno

Vanochtend gestart met een ontbijt bij Coco’s Restaurant. Het ontbijt in ons hotel stelde helemaal niets voor!! Vieze Orange Juice (soort ranja) en een mini-muffin. Nog wel even 2 appels achterover gedrukt.
Het ontbijt bij de buren was overheerlijk. Eieren, spek, hash-browns en een peach-cinnamon taartje. Super!!
Door dit ingelaste ontbijt wat te laat vertrokken richting Sequoia National Park. We kwamen daar tegen half 1 aan. Een prachtig park met machtige sequoia bomen. De één nog groter dan de andere. Een wandeling gemaakt naar de grootste, de General Sherman Tree. Helaas is de top eruit (dood) waardoor ie niet meer zo groot lijkt. Stefanie (is onderweg van de aanvullende info) gaf de volgende informatie: Een sequoia heeft geen pompende wortels, waardoor op een gegeven moment het water de top niet meer kan bereiken, deze dood gaat en eraf waait. Mooi om te weten toch?
Na een prachtige tocht en wat wandelingetjes door het park via Giant Sequoia National Monument en Sequoia National Forest naar Kings Canyon National Park. Het westelijk deel staat ook nog vol met sequoia’s en redwoods, waaronder de enorme General Grant. 33 meter in omtrek en 81 meter hoog!!! Waanzinnig!! Ook de jongens vonden de bomen prachtig. Het oostelijke deel van het park is eerst bossig, maar op een gegeven moment wordt het mega-spectaculair. Volgens ons boekje één van de mooiste wegen van N-Amerika en dat klopt!! Waanzinnige vergezichten, machtige bergen, grote diepten. In één woord:GEWELDIG!! Doet wat aan Yosemite denken. We kunnen het over een paar dagen vergelijken. Je zakt in totaal 1400 meter naar beneden om uiteindelijk op de bodem van de Kings Canyon terecht te komen……
Aan het eind van de parkweg zijn wat faciliteiten en daar hebben we wat gegeten met de kolkende rivier naast ons.
Door de vertraging van vanochtend waren we pas om half 10 in ons hotel in Fresno. De heren waren al in de auto in slaap gevallen.

Een prachtige dag met spectaculair natuurschoon (door het weekend helaas wel veel drukte in de parken en daardoor weer geen wildlife) en nu aan het uitrusten in ons prima Days Inn hotel.

Groeten uit Fresno