Fossils - Reisverslag uit Idaho Falls, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Fossils - Reisverslag uit Idaho Falls, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Fossils

Door: Arjan

22 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Idaho Falls

Vanochtend eerst genoten van een uitgebreid full breakfast in ons hotel. Eggs, bacon, hashbrowns etc. Heerlijk!! Om half 10 waren we in Fossil Butte National Monument. Eerst naar het Visitor Center en daar prachtige fossielen gezien. Bladeren van 16 inches groot (45 cm)!! Ook nog een film bekeken waarin te zien was hoe fossielen uit de rotsen worden gehaald. De rotsen bestaan uit allemaal plakjes. Er wordt een stuk uit de rots gehaald en dan worden de plakken van elkaar gescheiden. Het is iedere keer weer een verrassing als zo'n plak wordt omgekeerd. Je krijgt zelf ook de neiging om alle plakjes die je op de grond ziet liggen om te draaien. Er staan in Fossil Butte overal borden waarop staat dat je onder geen enkele voorwaarde iets mag meenemen.
We hebben een mooi Scenic Drive gereden. Deze gaat helemaal omhoog vanwaar je een prachtig uitzicht hebt op het "meer" wat hier 50 miljoen jaar geleden was. Onderweg nog een mooie pronghorn gespot en een trail gelopen die langer was dan we hadden verwacht. We hoopten elanden te zien, maar helaas... Anderhalve mijl, waarvan een deel bergop, was voor de jongens (en helemaal voor Nolan) best een eind, maar ze deden het super!! Ik was erg blij met veel onberekenbare sprinkhanen.... Fossil Butte National Monument is zeer de moeite waard.
Rond kwart over 12 vertrokken we richting Idaho Falls. Daar kwamen we om kwart over 3 aan en zijn we naar de plaatselijke dierentuin gegaan, de Tauthpaus Zoo. Niet al te groot maar leuke dieren: kamelen, emoe's, beren, stekelvarkens, leeuwen, sneeuwpanters, een tijger die we helaas niet hebben gezien en wat we erg leuk vonden...dingo's!! Heb ik in Holland nog nooit ergens gezien.
De jongens genoten enorm. Ze waren niet te houden!! Om 5 uur sloot de dierentuin en we hebben alles gezien. Intussen begon het wat te regenen. Is wel goed voor onze auto, want die is nu echt onherkenbaar.
Ons hotel is weer prima, een Best Western die we nog kennen van 8 jaar geleden. Mooie, grote kamer! We zijn gaan eten bij de Applebee's die we ook nog kenden. Heerlijke Sweet Chili Nacho's vooraf, Nolan had Chicken Tenders, friet, appelmoes en Sprite, Neil had 2 kleine burgers, friet, appelmoes en water, Stefanie had Sizzling Fajitas met beef, chicken en een Pepsi en ik had een Bourbon Street Steak met red potato, mushrooms, onions en een Pepsi.
Nu terug in het hotel en ik zit dit te typen naast het zwembad waar de heren met Stefanie lekker in liggen.

Groeten uit Idaho Falls

• 23 Augustus 2010 - 15:33

Ivo:

Is die foto van die leeuw door jullie zelf genomen?

Wow!

• 23 Augustus 2010 - 20:11

Annie:

na een aantal dagen nu weer alle verslagen gelezen Vooral de pech-dag maakte indruk. wij zitten inmiddels niet meer in de Ardeche maar bij de brug in Millau 2 dagen Hier is het weer free-internet op deze camping.
    Skypen valt midden op de dag en dan rijden we ergens rond. Morgen lezen we graag verder...
    groeten aan de jongens en prettige inmiddels laatste week !!