Rustig... - Reisverslag uit Polson, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Rustig... - Reisverslag uit Polson, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Rustig...

17 Juli 2014 | Verenigde Staten, Polson

En...helaas geen bull-moose gespot! Het wil maar niet lukken!
Als eerste vanochtend mijn moeder geskyped. Gezongen voor haar 69-ste verjaardag!
Na Ken de hand te hebben geschud zijn we 50 meter gaan rijden om bij de buren te ontbijten. Real American Breakfast met eieren, bacon, gebakken aardappelen, ketchup, pannenkoeken en slappe koffie. Maar wel lekker, behalve de koffie. Dat blijft verschrikkelijk hier.
We hadden vandaag een rustige dag voor de boeg. Highway 93 gaan rijden richting Missoula, Montana. Onderweg in Hamilton een milkshake gehaald bij een tankstation. Je koopt een cup met ijs en zet deze zelf in een blender. En hoppakee, een heerlijke milkshake. Ondertussen een nieuwsflits op de telefoon van de vreselijke vliegramp boven Oekraïne. Vreselijk! Daar word je even heel stil van...
Missoula is erg druk, dus dat duurde even. Dit deel van Montana is saai en leent zich dus uitermate goed voor een gemiddelde snelheid van 70 mijl per uur. Daardoor kwamen we al om 2 uur aan in Polson aan het Flathead Lake. De jongens zijn even in het meer gaan zwemmen omdat we nog niet konden inchecken. Om 3 uur gaan inchecken in ons Best Western Plus KwaTaqNuk Resort. De naam lijkt sjiek, maar dat sjieke is er wel een beetje af. Onze kamer op de eerste verdieping (we hadden groundfloor geboekt maar geen kamer meer beschikbaar) ligt naast de generieke airco en op het balkon moet je dus met een megafoon tegen elkaar praten. Binnen valt het wel mee. We wilden kleding wassen, maar helaas geen wasmachine. Dus iets anders verzinnen... Stefanie met de jongens naar het zwembad van het hotel, klein maar fijn en ik naar de plaatselijke laundromat om de was te doen. Eigenlijk best leuk om met een beker cola van 42 oz voor je neus te wachten op je was in de wasserette. Na zo'n anderhalf uur was de was fris en gedroogd weer opgevouwen in de tas. Gaan eten bij het Mexicaans restaurant die ons werd aangeraden door een vriendelijk Amerikaans ouder echtpaar. Eten was prima, maar niet bijzonder, zoals eigenlijk alles niet zo bijzonder is in Polson. Behalve ons prachtige uitzicht over het meer.
Nu al het nieuws rondom de vliegramp bijlezen...

Groeten uit Polson

• 18 Juli 2014 - 20:50

Allereerst gefeliciteerd met moeders.

Jammer dat de moose niet uit het bos wilde komen.

En het eten....ehm...amerikaanse versie van frietje kapsalon?