Vliegen... - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van usareis2010 - WaarBenJij.nu Vliegen... - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Vliegen...

Door: Arjan

22 Juli 2014 | Canada, Ucluelet

Vanochtend ontbeten in ons hotel. Was niet inbegrepen in de prijs, dus apart betalen. Behoorlijk schrikken, 80 Canadese dollars (1 CAD is 0,68 EUR) voor een ontbijt. We zullen weten dat we op een eiland zijn!
Vanochtend ook geskyped met het thuisfront. Leuk om iedereen even te zien.
Op Vancouver Island is maar 1 weg naar de westkust en dat is Highway 4. Ons hotel stond op ongeveer een kwart van deze weg, dus we hadden vandaag nog zo'n driekwart te gaan. Dat is iets meer dan 100 km over bochtige wegen, maar wel prachtig. Watervallen, mega-hoge cedars, rotspartijen en bergen. Geweldige route! Om half 1 kwamen we aan bij Little Beach Resort in Ucluelet om alvast in te checken. We hadden het geluk dat onze kamer al helemaal klaar was, dus we konden onze spullen achterlaten. Het zijn allemaal losse huisjes met 2 of 3 kamers, dus erg leuk.
Na een uurtje zo'n 35 km gaan rijden richting Tofino, het 'grootste' dorp van de westkust. Ucluelet en Tofino zijn de enige plaatsen aan de westkust van Vancouver Island. Onderweg door het Pacific Rim National Park waar we naar Long Beach zijn geweest. Een superbreed strand met veel drijfhout en veel surfers. Lekker weer, dus aangenaam op het strand. Tofino is een aaneenschakeling van souvenirwinkels, restaurants en andersoortige toeristische uitspanningen. Erg druk en ook wel leuk, maar weinig authentiek... In de supermarkt, de Co-op, jaja, wat melk, karnemelk (buttermilk, maar lijkt erop), brood, beleg en nog wat dingetjes gekocht. Morgen hebben we namelijk weer geen ontbijt bij ons hotel en we willen voorkomen weer dinerprijzen te moeten betalen voor een ontbijtje. In Tofino kun je ook vluchten met een watervliegtuig maken. Naar de prijs geïnformeerd, maar behoorlijk duur en het eerste vliegtuig pas beschikbaar om 7 uur 's avonds, te laat vonden we. Bij de buren bijna 2 keer zo duur, dus helaas... Maar het bleef kriebelen. Na overleg, nog eens overleg en de twijfel proberen te overwinnen toch de knoop doorgehakt. Voor 7 uur 's avonds een vlucht geboekt met een floatplane. Het was kwart voor 4 dus nog veel tijd. Terug gereden naar Pacific Rim National Park en een erg mooie wandeling gemaakt door het Rainforest. Een prachtig, noordelijk regenwoud waar je op een boardwalk met veel trapjes doorheen loopt. Zo'n anderhalve kilometer roundtrip dus heel goed te doen. Daarna nog even naar een ander strand waar Stefanie en de jongens bij het water waren en ik 'op de spullen paste'. Met de ogen dicht... Ik werd op een gegeven moment wakker van mijn eigen gesnurk. Heerlijk een half uurtje liggen slapen in de zon.
Om half 7 waren we terug in Tofino voor ons luchtavontuur. We vertrokken wat later want er moest eerst getankt worden. Uiteindelijk vertrokken we om vijf voor half 8 vanaf het water. Stefanie achterin, de jongens in het midden en ik naast de piloot. Wat een belevenis. Super! Prachtige uitzichten over de schoonheid van de westkust van Vancouver Island. Regenwoud, stranden, eilandjes, een geweldig gezicht vanuit de lucht. De jongens en wij genoten met volle teugen. Volgens de jongens was dit het allervetste en allercoolste van hun hele leven. We hebben een half uur gevlogen en de piloot hartelijk bedankt voor de mooie vlucht.
Nadat we terug waren in Ucluelet nog snel naar de supermarkt voor wat noodles en mac and cheese. In de magnetron op de kamer en het diner was klaar voor vanavond. Ook nog wat broodjes gegeten die een soort sambal leken te bevatten. Bloedheet die dingen en je kreeg het gevoel dat je lippen niks meer met de rest van je mond te maken hadden.
Opnieuw een bijzondere dag...

Groeten uit Ucluelet

• 27 Juli 2014 - 13:37

Marc:

gaaf zeg, mooie natuur, vooral de laatste foto vanuit de lucht is prachtig.