Disney... - Reisverslag uit Anaheim, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Disney... - Reisverslag uit Anaheim, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Disney...

Door: Arjan

02 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Anaheim

Twee dagen Disney achter de rug...
Gisterochtend begonnen met het ontbijt in ons Best Western Hotel. Dit viel ons tegen. Enorm druk en ook niet erg schoon. Teveel bezoekers en duidelijk te weinig personeel. Maar goed, toch redelijk ontbeten.
Om kwart voor 9 liepen richting Magic Kingdom. Een loopje van zo'n 20/25 minuten. Vouchers omgewisseld voor echte kaartjes en op naar de eerste attractie. Space Mountain, een spectaculaire achtbaan in het donker!! Nu nog een korte wachttijd. Verder de ochtend een aantal andere attracties gedaan. Astro Blasters, Star Tours en Autopia. In de laatste attractie mochten de jongens zelf een 'racewagen' besturen. Allemaal te gek. Ondertussen hopen dat de wildwaterbaan Splash Mountain weer zou gaan werken, want deze was tijdelijk Out of Office. Het was rond het middaguur behoorlijk heet geworden, zo'n 95 F. Zweten dus en smeren. We hebben ook goed gebruik gemaakt van FastPass, een systeem van Disney waarmee je bij bepaalde attracties de wachttijden van weinig tot nihil kunt verkorten. Als je het zorgvuldig doet, kan het je veel tijd besparen. De rest van de dag besteed aan alle andere attracties. 's Avonds Fantasmic bekeken, een spectaculaire watershow met veel kleur en vuur. Daarna direct het vuurwerk en het was al weer kwart over 10 in de avond. Nog vroeg dus... Er konden nog wel wat thrill rides bij. Nog een keer Splash Mountain, maar nu in het donker. Eigenlijk nog spectaculairder. Nogmaals Space Mountain en afgesloten met 4 keer achter elkaar Big Thunder Mountain Railroad. Toen was het vijf over 12 en tijd om naar het hotel terug te gaan. Eenmaal daar aangekomen ging onze deur niet open. Deze was gerepareerd maar het kaartje werkte niet meer. Dus...naar de receptie. Wachten, wachten, wachten, want een ontzettend irritante, minimaal Engels sprekende mevrouw was in een discussie verzeild geraakt met de receptie over haar reservering. Wij wilden alleen slapen...
Na eindelijk op de kamer te zijn, lagen we om half 2 in bed.
Vanochtend om half 8 er weer uit want Disney's California Adventure stond op het programma. Het ontbijt bestond voor ons vanochtend uit yoghurtjes, want de ontbijtzaal was eigenlijk nog viezer en voller dan gisteren, om over de geur maar niet te spreken. Om kwart voor 9 waren we in het park. Meten een FastPass voor Radiator Springs Racers, dit ging nl. heel hard. We hadden kaartjes voor tussen 11.50 en 12.50 uur. Je mag ergens in dat uur aankomen en via een aparte ingang doorlopen. Je voegt dan vooraan in de rij in. Super systeem!
Begonnen met 2 keer achter elkaar California Screamin', een megavette achtbaan. Ik had wel behoorlijke wiebelbenen na de ritjes en had echt een uurtje nodig om weer fris te zijn... Een iets te enthousiaste start. Het was bewolkt, maar werd al snel heet. Eerst leek de zon door te breken, maar dit was van korte duur. Zwaar bewolkt en enorm warm. Super klam en veel zweet. Pfoeh... Wel supergave attracties. De jongens hebben de California Screamin' nog een paar keer gedaan, wij ook nog een keer. Je wordt vanuit stilstand afgeschoten in dat ding. Wauw! Maar wel weer wiebelbenen. Ook hier weer de wildwaterbaan, Grizzlys River Run (een soort Piranha) out of office. Alles gedaan vandaag, alleen hebben Nolan en ik de Hollywood Tower, een hotel met op hol geslagen liften, overgeslagen. Dit vanwege slechte ervaringen 4 jaar geleden. Reuzenrad is er ook niet van gekomen. Het nieuwe Carsland is prachtig met Radiator Springs Racers als hoogtepunt. In een Cars auto racen in een prachtig South West USA landschap. Hier hebben we ons Disney bezoek ook mee afgesloten. Duurde zelfs langer omdat ook deze even buiten gebruik was, maar toch gelukt. En daar voor ook de wildwaterbaan kunnen doen. Zeiknat! Maar niet erg want het regende ondertussen. Wel nog steeds warm.
Op het tandvlees naar het hotel. Stefanie had al de hele dag vreselijk last van de achillespezen en een vette blaar. Nolan en Neil waren supermoe en ik had het idee dat mijn tenen los in mijn schoenen lagen...
Maar het was weer geweldig! De jongens genoten en wij ook!

Groeten uit Anaheim

• 03 Augustus 2014 - 12:24

Marc:

Alleen al door te lezen waar jullie allemaal in zijn geweest krijg ik wiebelbenen en word ik misselijk. Klinkt wel als twee geweldige dagen even helemaal uit je dak gaan. En Disney is toch wel kampioen parken bouwen.

• 04 Augustus 2014 - 17:26

Petra:

Heerlijk al die enthousiasme. Disney is dan ook wel een super plek om te bezoeken.
    Dat zullen de jongens niet snel vergeten.