Vier... - Reisverslag uit Gunnison, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Vier... - Reisverslag uit Gunnison, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Vier...

Door: Arjan

10 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Gunnison

Vanochtend vertrokken we laat. Geslapen tot half 9 en daarna nog gaan ontbijten bij Twin Rocks Restaurant, het restaurant waar we ook gisteravond hadden gegeten.
Na het ontbijt richting Cortez, Colorado. Na een tijdje kwamen we erachter dat we een afslag hadden gemist... We waren toen ineens wel dicht bij Four Corners Monument. Het was eigenlijk niet de bedoeling hier langs te gaan, maar nu we zo dichtbij waren vonden we toch dat we even langs moesten gaan. Wel even 20 dollar aftikken, maar goed wel erg leuk. Four Corners Monument is de enige plek in de USA waar vier staten bij elkaar komen. Utah, Arizona, New Mexico en Colorado vormen hier een echt vierstatenpunt! Het was er best druk. Een man, met overigens een prachtige rode Ford Explorer, kwam enthousiast op ons afgelopen en riep al van verre: "Kom ik helemaal uit Everett, Washington hiernaartoe gereden en zie ik ineens een auto met Washington nummerplaten!" Gevolgd door: "Where are you from?" Wij antwoordden: "Holland." Weinig reactie... Volgend antwoord: "The Netherlands." Zijn reactie: "Where's that?" Ons antwoord: "Europe." Hij weer: "Aaaaahhh..." We vragen ons nog steeds af of hij het nu snapte, maar het was een ontzettend aardige kerel met een mooie auto!. Verder wordt je in Four Corners omringd met krampjes waarin Indianen allemaal hetzelfde aan je verkopen.
Na een half uurtje waren we klaar en hebben we een prachtige route gereden door Colorado. Op een gegeven moment komen de Rocky Mountains weer in beeld. Het weer werd wel minder, 59 F is het laagste wat we hebben gezien. Onderweg door dorpjes waar de tijd heeft stilgestaan en iedereen nog cowboyhoeden draagt. Onderweg weer een afslag gemist dus nog een eindje omgereden. We wisten al dat het vanavond niet vroeg zou worden eer we bij het hotel zouden zijn.
Rond half 5 kwamen we aan bij Black Canyon of the Gunnison National Park. Natuurlijk eerst stempels scoren in het Visitor Center en het officiële boek kopen. Deze hadden we nog niet. De jongens hebben we beiden een fotoboek over de Amerikaanse National Parks cadeau gedaan. Deze wilden ze heel graag hebben. Na het bezoek aan het Visitor Center zijn we de South Rim Drive gaan rijden. Een prachtige, niet al te lange route langs de rand van de canyon met mooie uitzichtpunten. Black Canyon of the Gunnison is een zeer diepe, smalle canyon. Deze is niet uitgesleten maar de rivier heeft de rotsen omhooggestuwd. Heel bijzonder! De canyon is tussen de 1700 en 3000 feet diep. Op het diepste punt dus een kilometer diep. De uitzichtpunten zijn ook adembenemend hoog met niet altijd hekjes, dus we hebben ook wat overgeslagen. Naar dit national park waren we al lang nieuwsgierig en het is nu gelukt om er naar toe te gaan. Erg mooi en heerlijk rustig!
We dachten dat ons hotel vanuit het park niet zo ver meer was, maar viel toch tegen. De weg was bochtig en schoot niet erg op en het bleek toch nog zo'n 50 mijl te zijn. Wel een wonderschone weg trouwens langs heuvels, rotsen, riviertjes en meren. Colorado op zijn best. Net na achten waren in ons hotel, the Inn at Tomichi Village. Superdeluxe met twee grote leren fauteuils. Wat een weelde! Gaan eten bij de Blue Mesa Grill naast ons. Heerlijke pasta. Neil nam taco's die hem tegenvielen. Ze smaakten anders dan hij verwachtte en waren behoorlijk gepeperd.
Nog net even tijd om te zwemmen, dus de jongens liggen nu in het water. Er is verder niemand dus ze hebben het rijk alleen. Heerlijk!

Groeten uit Gunnison

• 12 Augustus 2014 - 11:57

Marc:

Tja dan valt Vaals toch een beetje in het niet.....