Eerste reisdag... - Reisverslag uit International Falls, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Eerste reisdag... - Reisverslag uit International Falls, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Eerste reisdag...

24 Juli 2016 | Verenigde Staten, International Falls

Vanochtend gestart met een continental breakfast ins ons hotel. Frosted flakes, wat toast met cream cheese, orange juice en een yoghurtje. Lekker hoor! We probeerden onze telefoons aan te melden op een Amerikaans netwerk maar dit is nog niet gelukt. Onze simkaarten staan dat blijkbaar niet toe. Morgenochtend via Skype maar eens even bellen met T-mobile...
Wel wifi natuurlijk dus dan maar Raymond bellen via Whatsapp om hem te feliciteren met zijn verjaardag. Stefanie heeft nog een ompakexercitie uitgevoerd om er voor te zorgen dat we niet iedere keer alles uit de auto hoeven te halen.
Na dit alles eerst maar eens naar de Walmart om inkopen te doen. De jongens bij de Walmart niet weg te krijgen bij de demo-opstelling van de nieuwste Xbox en wij ondertussen boodschappen doen. Een koelbox, Coca-cola, Mountain Dew, groente en fruit, brood en niet te vergeten pretzels voor in de auto.
We hadden vandaag een lange rit voor de boeg. Dat was een bewuste actie omdat je de eerste dag altijd vroeg wakker bent en dus wat ruimer in de tijd zit. We zijn via de westkant Minneapolis uit gereden en daarna richting noorden. We dachten even te kunnen gaan zwemmen in Mille Lacs Lake maar we kwamen bedrogen uit. Veel boatramps maar eigenlijk geen zwemgelegenheid. Wel een gaaf meer trouwens! Rond het middaguur in Garisson gestopt om even wat te eten. Brood gegeten en stiekem een glazed donut. Wat zijn die dingen ongelooflijk lekker!
In het "centrum" van Garisson (iets meer dan 200 inwoners) was een autoshow gaande. Particulieren showden hun prachtige automobielen om zo de hoofdprijs voor de mooiste auto in de wacht te slepen. Altijd leuk dit soort onverwachte wendingen in een reisdag. Vanaf Mille Lacs Lake zijn we over een stippeltjesweg (een mooie route op onze kaart) verder richting noorden gereden. Dit deel van Minnesota is zeer fraai. Eigenlijk bijna geen verkeer, heel veel groen, moerassen, meertjes en rivieren in een af en toe glooiend landschap. Als je dan toch in Amerika geboren moet worden dan is dit een aardige plek. In de plaats Hill City zagen we de gevolgen van een thunderstorm van afgelopen donderdagochtend. Geknakte bomen en beschadigde huizen. Zelfs een prachtige pickup truck geplet door een boomstam. Dat is een behoorlijke storm geweest.
Tegen vijven kwamen we aan in ons Americas Best Value Inn hotel in International Falls, aan de grens met Manitoba, Canada. We hadden voor 3 dollar!!! extra een suite geboekt. Suite betekent een iets grotere kamer met een seventies barretje met 2 seventies stoelen. Heerlijke kamer om 2 nachten in te verblijven Na gegeten te hebben bij het Chocolate Moose Restaurant (wat een gave naam) lekker gedoucht en nu op bed voor de klassieke Zenith TV. Ook de TV geeft een seventies-gevoel maar het werkt prima. Nog even de details van de thunderstorm in Hill City opgezocht op internet en het was inderdaad behoorlijk tekeer gegaan.
Morgenochtend rustig aan doen en dan op naar Voyageurs National Park waar we voor 14.00 uur een Rainy Lake boottocht hebben geboekt. We verheugen ons erop.

Groetjes uit International Falls

• 25 Juli 2016 - 09:11

Jeanne Nelissen Reijnders:

Hallo lieve Amerika-vakantievierders!
    Bedankt voor jullie uitgebreide mails die ik met veel interesse volg want dit land is voor mij "terra incognita
    en zal het ook wel altijd blijven. Ik heb de Bosch-atlas erbij gepakt om jullie te kunnen volgen maar ik denk
    dat de geweldige landkaart die in jullie hal hangt mij meer informatie zou kunnen geven.
    Gisteren dus "en petite famille" de verjaardag van mijn oudste zoon gevierd en het ging er "nat" (op velerlei
    gebied!) aan toe. Het grote bad werd voorzien van schoon water zodat oma er ook in kon en zo diende ik
    als vluchtheuvel van twee om mij heen zwemmende kinderen die er lol in hadden mij van tijd tot tijd onder te spetteren met het koude/lauwe water. Dat was geen ramp want verfrissing was noodzaak op deze warme maar tevens vochtige dag. Naderhand volgde Raymond mijn voorbeeld voor een lekkere afkoeling. De glutenvrije appeltaart ging erin als koek en de home-made lasagna had ook geen moeite om door de hongerige kelen te verdwijnen. Er is nog genoeg over om de trek van vandaag, maandag, te stillen. Dinsdag gaat Florien met Ellis en Bart naar Pathé in Arnhem en 's avonds ontvoer ik Ellis mee naar mijn huis om de volgende dag een reisje naar Delft te maken, per trein, en in het Delft's Museum de plek te bewonderen waar Balthazar Geraeds ooit de euvele moed had om Willem van Oranje, onze Vader des Vaderlands, neer te schieten. Daarna gaan we naar de zogeheten Nieuwe Kerk op de markt waar onze koninklijke voorvaderen hun laatste rustplaats hebben gevonden. Het wordt dus een dagje uit met een cultureel aspectje.
    Als er nog tijd over is nemen we de tram naar Scheveningen om effe pootje te baden in de Noordzee en er een visje te verschalken.
    Tot zover onze nederige reisplannetjes en ik kijk reikhalzend uit naar de groots- en meeslepende avonturen van jullie viertjes.
    Alle liefs en tot mails, Jeanne.

• 25 Juli 2016 - 10:06

Jaap:

Jongens, aan de auto zal het niet liggen! (Aan het weer trouwens ook niet zo te zien.) ENJOY!!

• 27 Juli 2016 - 00:34

Volgende keer willen we ook proeven van de appeltaart en de lasagna Jeanne! Veel plezier in Delft met Ellis.

• 27 Juli 2016 - 00:38

Jaap, de auto is geweldig! Het is ook nog de R/T uitvoering. Er is niks wat er niet op zit. Heerlijk!

• 05 Augustus 2016 - 21:10

Marc:

gave auto...die auto's van de show ook...leuk die hotrods...