Clarks Day.. - Reisverslag uit Billings, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Clarks Day.. - Reisverslag uit Billings, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Clarks Day..

Door: Arjan

30 Juli 2016 | Verenigde Staten, Billings

In de ontbijtruimte was het vanochtend een drukte van belang. Blijkbaar zat het hotel behoorlijk vol want er moesten stoelen worden bijgeschoven.
Onze eerste activiteit vandaag was een bezoek aan het Glendive Dinosaur and Fossil Museum. Dat was best aardig alleen waren er wat veel suppoosten. Ze gingen allemaal tegen je aan praten. Bovendien was het ook nog een bijbels museum dus de evolutietheorie werd volledig opzij geschoven. Na een uurtje hadden we het wel gezien.
We gingen Interstate 94 op om 210 mijl rechtdoor te gaan te gaan rijden door de prairies van Montana met een gemiddelde van 80 mijl per uur. Ons einddoel was Billings, Montana met een stop onderweg bij Pompeys Pillar National Monument. Na zo'n anderhalf uur op de interstate zijn we gestopt bij een parkeerplaats om te plassen en wat druiven te eten. Stefanie is verder gaan rijden tot Pompeys Pillar. We kwamen daar rond half 2 aan en we hadden geluk, het was Clarks Day! Een jaarlijks terugkerend festijn omdat William Clark (van Lewis en Clark) Pompeys Pillar ooit is gepasseerd en zijn naam in de rots heeft gekerfd. Het was druk en er vonden voorstellingen plaats. We hebben gekeken naar een Indiaans gezin die dansten en zongen. Leuk om te zien, alleen de vader zong ook wel eens vals. Maar goed, zijn anekdotes tussendoor waren erg leuk en wat ook grappig was: Hij nam ook weleens zijn eigen volk op de hak. We zijn ook via een boardwalk Pompeys Pillar opgegaan. Dat was best puffen want de temperatuur was opgelopen naar 96 F ( zo'n 36 graden). Toen we beneden waren nog even naar een countryzanger geluisterd. Hij had zo'n 10 man publiek en zijn gitaar was vreselijk vals. Maar hij had er plezier in. Nadat we een magneet hadden gekocht weer de auto in voor de laatste 25 mijl naar Billings. We waren mooi op tijd in ons Riversage Billings Inn hotel. Prima hotel, ruime kamer op een rustige plek. Goede keuze!
We wilden eigenlijk naar het dragracen gaan kijken maar toen we bij de dragstrip aan kwamen was daar erg weinig te beleven. Een lege tribune en een paar simpele auto's. Maar snel weer omgedraaid. We hadden gelezen dat er in het park luchtballonnen zouden gaan opstijgen dus daar maar naar toe. Helaas, in het park was helemaal niets te doen... Vreemd, we hadden het toch echt gelezen. Ondertussen was de temperatuur opgelopen naar 103 F (dik 39 C) dus behoorlijk heet. Nog een laatste kans, de Motorcycle Hillclimb. Wie kan er met een crossmotor zover mogelijk een steile berg oprijden zonder eraf te donderen. Daar aangekomen zag het er ook niet erg gezellig en uitnodigend uit dus dat werd het ook niet. Op de terugweg zagen we mensen zwemmen in de Yellowstone River. Wij daar ook heen, maar gezien de fabrieken van Billings en wat drab op het water het maar bij pootje baden gelaten. Billings is prima om te slapen maar verder heb je er dus eigenlijk niets te zoeken.
De dag afgesloten bij Applebee's. Allevier behoorlijk moe dus we gaan maar eens op tijd slapen.

Groetjes uit Billings

• 05 Augustus 2016 - 21:29

Marc:

mooie foto's, die dino's...impressive...bijna niet voor te stellen dat dat echt rond gelopen heeft