Hoog... - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Hoog... - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Hoog...

Door: Arjan

31 Juli 2016 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Na een prima ontbijt in ons Riversage Billings Inn hotel vertrokken we op tijd richting Wyoming. Eerst nog even stoppen bij Laurel, Montana om water in te slaan. Ook nog even een zekeringetje halen voor onze 12 volt splitter aangezien ons Action ladertje de boel had laten kortsluiten. Maar alles werkt weer. Goedkoop van Action blijkt weer eens duurkoop te zijn.
We twijfelden of we over de Beartooth Pass naar Yellowstone moesten rijden of niet. Via de Beartooth Pass zou het extra tijd kosten. Toch maar besloten om die weg te nemen en daar hebben we geen spijt van gehad. Wat een fantastische route. Op een gegeven moment ga je boven de boomgrens en op de top zit je op een hoogte van 10947 feet, zo’n 3337 meter. Wat een landschap! Bergmeren, sneeuw en natuurlijk berggeiten. Prachtig!
Na de afdaling kwamen we via de noordoostelijke ingang Yellowstone National Park in. Nadat je in het park bent rijd je eerst een tijdje door bergen en prairies. Daar wel de eerste bizonkuddes gespot. We zijn eerst naar Mammoth Hot Springs gereden in het noorden van het park. Prachtige witte terrassen waar her en der nog wat waterstroompjes overheen gaan. Deze stroompjes laten oranje sporen achter. We hebben de wandeling over de boardwalk gedaan. Indrukwekkend begin van ons bezoek aan Yellowstone. Voor Stefanie was het even lastig aangezien ze een behoorlijke hoofdpijn had. Het beklimmen van trapjes is dan niet echt aangenaam…
Na Mammoth Hot Springs naar het Norris Geyser Basin gegaan. Hier is ook de Steamboat Geyser te zien, de allerhoogste ter wereld. Bij een major eruption spuit het water 91 meter hoog. Hij pruttelt nu en spuwt af en toe water een paar meter hoog. De laatste grote eruptie was in september 2014.
We hebben een boardwalk wandeling gedaan van dik 2,5 kilometer langs allerlei heetwaterpoeltjes en geysers. Het blijft toch fenomaal om dat te zien en ook te ruiken. De warme, vochtige, rotte eieren lucht die steeds je gezicht in wordt geblazen. We gingen wel steeds sneller lopen want de lucht begon er behoorlijk dreigend uit te zien. Maar we hebben het einde gehaald zonder druppels. Op een stukje gewoon wandelpad ging ik op een steen staan en verzwikte mijn enkel lelijk. Ik voelde een harde knak en het deed behoorlijk zeer. Gelukkig alles heel gebleven. Nu wel wat dik en ook nog wel pijnlijk maar het belemmert verder niet. Komt allemaal weer goed.
Omdat het intussen 6 uur was geworden kozen we ervoor om naar het hotel te gaan. Morgenochtend zijn de Old Faithful Geyser en zijn vrienden aan de beurt.
We slapen in het One Horse Motel in West Yellowstone. Zeer eenvoudig maar in alles is voorzien. We hebben een heerlijke pizza gegeten in de Wild West Pizzeria. Toen we in de rij stonden barstte een flinke bui los met behoorlijke hagelstenen. Gelukkig stond de rij binnen.
Morgenochtend vroeg op om Yellowstone National Park in te gaan en veel wildlife te kunnen spotten.

Groetjes uit West Yellowstone

• 02 Augustus 2016 - 18:07

Raymond :

Hé jongens, wat een fantastische verhalen lezen wij hier in Zuid Frankrijk van jullie vakantie! Erg amusant hoor! Ik mis nog het verslag van 1 Augustus. Slechte verbinding? Hier alles prima. Hopelijk komt het verslag snel. Groetjes van BREF.

• 02 Augustus 2016 - 22:31

Ivo:

Berggeiten...

• 05 Augustus 2016 - 21:34

Marc:

Hehe...leuk die bloemenspreien ..lekker fout maar daardoor ook leuk.

Die uitzichten, fantastisch zeg..mooi zon vulkanisch landschap, dat die beesten daar kunnen leven...er is dan wel groen..maar bij al dat zwavel?