North Rim... - Reisverslag uit North Rim, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu North Rim... - Reisverslag uit North Rim, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

North Rim...

Door: Arjan

04 Augustus 2016 | Verenigde Staten, North Rim

Ontbijt zat niet bij de kamer inbegrepen, we konden wel met 20% korting ontbijten bij de Galaxy Diner. Daar hadden we geen zin in. We zijn eerst een uurtje gaan rijden en gestopt in Kanab. Daar hebben we bij Glazier Market broodjes, kaas, ham en glazed donuts gekocht. Natuurlijk ook melk en sinaasappelsap. Ons ontbijt vond plaats op de parkeerplaats. Nadat we weer onderweg waren passeerden we bijna direct de staatsgrens en reden we in Arizona. Direct lange, stille wegen.
Rond het middaguur kwamen we aan bij de North Rim van Grand Canyon National Park. We zijn al meerdere keren in de Grand Canyon geweest maar niet bij de North Rim. In het Visitor Center de stempels gezet en een teleurstelling verwerkt. De Scenic Drive was afgesloten vanwege het weer en de kans op flash flooding. Bovendien lag er veel modder op de weg vanwege het slechte weer de afgelopen dagen. Waarschijnlijk een korte dag dachten we omdat veel van hetgeen je aan de North Rim kunt doen aan de Scnenic Drive ligt. We zijn maar naar de Grand Canyon Lodge gegaan en hebben daar de Bright Angel Point Trail gelopen. De wolken hingen in de Grand Canyon maar wat een prachtig uitzicht. Hier kwamen we eigenlijk al tot de conclusie dat de North Rim mooier is dan de South Rim. Vanuit deze trail nog naar een ander ander uitzichtpunt gelopen en dat was het dachten we. Na wat souvenirs en een banaan terug naar de auto gelopen. Er zelfs over gedacht het hotel te cancellen en alvast een stukje door te rijden. Dat cancellen ging niet lukken want dat had blijkbaar 72 uur vantevoren gemoeten. We stapten in met de gedachte dat dit de North Rim voor ons was tot we bij de Scenic Drive afslag kwamen. DE WEG WAS OPEN! YES! Kunnen we toch alles doen wat we willen. We hebben de weg eerst helemaal tot het eind gereden. Daar kom je aan bij Cape Royal. Daar zijn we een fantastische trail gaan lopen. Eerst zie je een natuurlijke arch waar je later overheen loopt. Je loopt op een cliff van op zijn smalst zo’n meter breed. Op veel plekken hekjes hoor maar aan beide kanten een kilometer naar beneden is best hoog. Wat een uitzicht. De zon scheen met wat wolken dus het licht was super. Onze conclusie werd alleen maar bevestigd. De North Rim is echt mooier dan de South Rim. De views zijn spectaculairder, de natuur ongerepter en veel rustiger. Het ligt ook enorm afgelegen dus je moet er flink tijd voor nemen om er langs te gaan.
Na deze superwandeling op naar de volgende. Dat werd de Cliff Spring Trail. Je daalt af door een bos en het eindpunt is bij een natuurlijke bron. Op een gegeven moment loop je onder overhangende rotsen in een kloof waarbij je aan het eind de Grand Canyon in kijkt. Ook geweldig!
Na het Walhalla uitzichtpunt zijn we verder teruggereden via de hoofdweg maar nog één aflsag genomen naar Point Imperial. Het hoogste uitzichtpunt van de hele Grand Canyon. Supermooi met als toetje in de verte 2 condors gezien. De één zat op het randje van een rots, de tweede op een tak in de buurt. Nog nooit eerder gezien en erg bijzonder. In dit deel van de Grand Canyon is overigens veel brand geweest. Langs het laatste stuk van de weg staan behalve wat zwarte stammen geen bomen meer overeind. Brandweer is ook zichtbaar aanwezig voor het geval er iets gebeurd.
Het leek een teleurstellende dag te worden maar uiteindelijk werd het een geweldige dag. 15 mijl van de ingang van het park ligt de Kaibab Lodge waar we een cabin hebben geboekt. Zeer eenvoudig, bedden, een douche en een toilet. Geen TV, Wifi of andere digitale mogelijkheden. Zelfs geen mobiel bereik. Wel een restaurant waar de jongens en ik kalkoen hebben gegeten (die hier in het wild leven) en Stefanie kip. Het smaakte prima.
We liggen nu op bed, het is 7 uur (een uur winst vandaag) dus we kijken foto’s en nemen een reisgids door. We hebben een fantastisch uitzicht uit onze kamer dus wie weet zien we nog wildlife.

Groetjes vanaf de North Rim

• 22 Augustus 2016 - 21:33

Marc:

wow dat ziet er heel gaaf uit. gelukkig was de weg toch open