Gekkenhuis... - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Gekkenhuis... - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Gekkenhuis...

Door: Arjan

07 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vandaag nog een dag in het gekkenhuis van Las Vegas doorgebracht. Begonnen in Hera’s naast ons hotel, één van de oudste casino’s aan the Strip. Daarna naar Flamingo, de oudste aan the Strip. We hadden nog kaartjes voor de monorail en zijn daarmee naar MGM Grand te gegaan. Je komt achter het gebouw aan en bent dan echt wel even aan het lopen om weer bij de straat te komen. MGM Grand is één van de grootste hotels ter wereld met 6852 kamers. Enorm! Na een tijdje te hebben rondgekeken en gokje gewaagd te hebben met de monorail naar het andere eindpunt SLS Hotel en Casino. Deze werd geopend toen we hier 2 jaar geleden waren. Wel leuk om even te kijken maar het is wat saai. Weer terug met de monorail naar MGM Grand.
Met de loopbrug naar New York New York want de jongens hadden nog wat credit om te gebruiken in het kindergebeuren waar je kon gamen etc. Ze hebben nog wat NASCAR-races gereden. Daarna wilden we in de achtbaan maar het was zo druk dat we dit maar even hebben uitgesteld.
Nog wat gegokt in New York New York maar ook daar weinig geluk. Het was intussen later in de middag geworden en de temperatuur was weer 108 F (42 C). Gelukkig veel binnen met de airco aan, maar buiten hield je het niet lang vol. We zijn maar eens terug naar het hotel gegaan waar de jongens met Gerard en Annie zijn gaan zwemmen. Stefanie en ik zijn even wat flesjes water gaan halen want die zijn echt nodig en ze zijn intussen op.
Daarna even gelegen en rond zessen wat te eten gehaald bij Panda Express. Dit hebben we op de kamer opgegeten. Was lekker.
Na het eten maar weer naar New York New York omdat we toch de achtbaan wilden doen. En ja, het is gelukt. We zijn in de achtbaan om het hotel geweest. Het is een heftig ding, maar de jongens vonden het super! Wij ook al was ik behoorlijk wiebelig na de rit en moest ik even herstellen.
Na dit avontuur een bezoek aan de M&M winkel gebracht en natuurlijk M&M’s gekocht in kleuren die we in Nederland niet kennen. Ook naar de Coca-Cola winkel gegaan waar de jongens de lift in de colafles hebben genomen. We hadden nog tijd voor 1 ritje in de monorail want ons kaartje was nog een half uur geldig. Bij Flamingo uitgestapt en nog wat souvenirs gekocht. Nadat we the Strip waren overgestoken hebben we Caesars Palace bezocht. Wat een kitsch en ook enorm! Via de Mirage, Treasure Island en nogmaals Venetian terug naar ons Casino Royale hotel. Nu gebroken.
Las Vegas is en blijft een gekkenhuis en het toppunt van decadentie. Helaas heel veel zwervers en veel lastige figuren die je kaartjes onder de neus houden van allerlei twijfelachtige shows vol met schaars geklede dames. De jongens vonden dit maar raar.
Maar Las Vegas is en blijft geweldig om mee te maken!

Groetjes uit Las Vegas

• 08 Augustus 2016 - 09:57

Riekie Visser:

volgens ons hebben jullie wel genoten van Las Vegas nu maar weer verder reizennaar de volgende bezienswaardigheid super om het allemaal te lezen wat jullie meemaken groetjes en geniet.

• 22 Augustus 2016 - 21:44

Marc:

zie pa zitten achter die fruitautomaat ;-)
    kan me iets bij voorstellen dat je bij al die pracht en praal ook beetje overprikkeld raakt.
    En bij al die welvaart hoort helaas ook de armoede...gelukzoekers en alles kwijt