Zoo... - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Zoo... - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Zoo...

Door: Arjan

11 Augustus 2016 | Verenigde Staten, San Diego

Na een eenvoudig doch prima ontbijt vertrokken we naar Cabrillo National Monument. Het was mooi. Een kust met lage kliffen, tidepools, pelikanen en zeehonden. Vanuit het Visitor Center heb je een prachtig uitzicht over de Pacific, over San Diego en de baai. Op het moment dat we daar stonden te kijken vertrok er net een Amerikaans vliegdekschip. Wat een indrukwekkend gezicht! Veel gefotografeerd en gefilmd. We bleven tot een uurtje of half 12 voordat we richting de San Diego Zoo gingen. We waren daar om 12 uur. Op deze dierentuin hadden we ons allemaal erg verheugd. Was ook erg gaaf, maar niet helemaal wat we ervan verwacht hadden. Ze zijn flink aan het moderniseren maar een aantal verblijven zijn toch ook wel behoorlijk verouderd. Wel een leuke bustour en kabelbaan. Wel heel bijzonder, ze hebben een paar reuzenpanda’s. Die hadden we nog nooit gezien. Verder nijlpaarden die je onder water kunt bekijken en net zoals in Winnipeg ijsberen die je onder water kunt bekijken. Dat blijft toch heel erg gaaf. We hebben veel dieren bekeken: Olifanten, koala’s, grizzly’s etc. Er zijn 800 verschillende soorten dieren in de San Diego Zoo. Ondanks dat het een tikkie tegenviel toch super dat we er geweest zijn.
Na ons bezoek aan de Zoo zijn we nog even door Balboa Park gereden. Best druk en ook wat sjieker dan we ons herinnerden uit 1999. We zijn nog door downtown San Diego gegaan en daarna terug richting Chula Vista. Daar gegeten en terug in het hotel met de creditcardmaatschappij gebeld. Mijn magneetstrip van de Visa-card weigert de laatste dagen regelmatig dienst. Helaas kunnen ze er niets aan doen. Wachten tot we thuis zijn en dan een nieuwe aanvragen. De chip werkt overigens prima maar hier in de USA wordt nog veel “geswiped”. Bij ons in Nederland wordt dat eigenlijk niet meer gedaan. USA is creditcardland nummer 1 maar de apparatuur is vaak zwaar verouderd. Daar is nog wel wat te winnen.

Groetjes uit San Diego

mooie rotskust inderdaad.
    wat is nou Balbao park..er staat iig een mooie kerk

• 22 Augustus 2016 - 22:00

Marc:

sorry, de reactie plaatsen knop weigerde dienst...dacht ik...dus nu twee keer ;-)