Grens... - Reisverslag uit Yuma, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Grens... - Reisverslag uit Yuma, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Grens...

Door: Arjan

Blijf op de hoogte en volg

12 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Yuma

We konden vandaag rustig starten aangezien we geen lange rit voor de boeg hadden en ook geen grote bezienswaardigheden op het programma hadden. Eerst maar weer eens begonnen met het eenvoudige doch prima ontbijt. Wat toast met jam, cornflakes en een gekookt eitje. Stefanie natuurlijk de bekende wafel. Helaas is de sinaasappelsap in dit hotel een soort oranje water waar even een sinaasappel doorheen is gerold. Na het ontbijt alle spullen in de auto en met Gerard en Annie naar de supermarkt. Na dit bezoek aan de supermarkt hebben we Gerard en Annie op de parkeerplaats uitgezwaaid. Zij gaan weer richting noorden naar Seattle. Wij gaan nu richting oosten voordat we ook richting noorden naar Minneapolis gaan.
Tegen de Mexicaanse grens was een grote outlet waar ook een Converse-outlet gevestigd was. Hier naar toe gegaan en allevier een paar schoenen gescoord. Bij een volgend outletbezoek gaan we ook voor de familie Nelissen proberen schoenen te scoren. Nu geen geschikte gevonden. Wat grappig was, de parkeerplaats achter de winkels grensde direct aan de Mexicaanse grens. Patrouillerende beambten en een soort ijzeren gordijn waar je met geen mogelijkheid overheen komt. We hebben de USA weer van noord naar zuid bedwongen.
Via het Coronado schiereiland en downtown San Diego zijn we Interstate 8 in oostelijke richting opgegaan. Het was intussen half 12. Na een kilometer of 50, nog steeds in de voorsteden van San Diego, hebben we bij een Albertsons supermarkt chicken-fingers, een glazed donut en meloen gekocht voor de lunch. Meestal nemen we alleen groente voor onderweg, nu een keer zondigen met zijn allen. Een heel apart gezicht, vier Nederlanders die op een parkeerplaats in Zuid-Californië rondom een winkelwagentje zitten te lunchen. Stel je voor dat je dat bij ons op de AH-parkeerplaats ziet…
Na de overheerlijke lunch verder de 8 op. Vanuit de bergen kom je in een vlak landschap terecht met zand, heel veel zand. Neil gaf aan dat het op de Sahara leek en dat is op een gegeven moment ook zo. We zijn nooit in de Sahara geweest maar hier moet het op lijken. De temperatuur bleef maar stijgen en toen we om 4 uur bij ons hotel aankwamen was de temperatuur opgelopen tot 108 F, zo’n 42.2 C. Heel erg warm, maar dat zijn ze in Yuma wel gewend. We zijn eerst met zijn vieren gaan zwemmen. Lauw water maar heerlijk. Gelukkig lag het zwembad in de schaduw dus erg behaaglijk. We hebben daar zo’n 2 uur gezeten voor we zijn gaan eten bij Chili’s, het favoriete restaurant van de jongens en eigenlijk ook wel van ons. Was de eerste keer deze vakantie. Bij de terugkomst in het hotel zijn de jongens nog bijna een uur gaan zwemmen. Ik ben op de kamer dit verhaal aan het typen en schrok me kapot toen er op het raam werd getikt. De jongens en Stefanie of ik de buitendeur wilde openen want het pasje werkte niet. Nu tv kijken bij een goed werkende airco.

Groetjes uit Yuma

  • 13 Augustus 2016 - 16:00

    Jeanne Nelissen Reijnders:

    Bedankt voor je interessante reisverhalen Arjan. Ik moet enkele dagen inhalen met lezen want ik had effe geen internet. Mijn modem v8 was ingewisseld voor modem v10 en dan moest ik zelf installeren. Enfin, ik heb er een dag voor uitgetrokken en toen dat niet lukte heb ik Vincent Blom erbij gehaald maar die had van dit modem ook geen kaas gegeten; hij is bovendien bij Telfort en dat werkt weer anders. Gisteravond toch maar weer KPN gebeld en om een monteur gevraagd die vanmiddag gekomen is om de zaak op orde te brengen.
    Ik heb bovenop zijn vingers gezeten om er iets van mee te krijgen van die techniek en ik heb hem vragen gesteld over het hoe en waarom.Hij heeft ze keurig beantwoord en ik heb alles opgeschreven. Nu functioneert alles weer en kan ik weer mailen; telefoneren en t.v. kijken. Het is geen ramp voor mij om een avond niet achter of voor een beeldsdcherm te zitten want ik lees graag en er lag nog een frans boek om uitgelezen te worden.
    Vandaag eindelijk weer wat zon en daar ga ik me zometeen in koesteren. Het was de afgelopen week bar en boos en ik dacht dat de zon ook op vakantie was en meer in jullie regionen verkeerde. Er zijn nog wel veel wolken maar het is ongeveer 22o C. Morgen blijft het ook mooi maar er kan een buitje vallen.
    Oh ja, ik hoef de monteur niet te betalen want het ligt waarschijnlijk aan een niet snugger nieuw modem dat zijn best niet wil doen. Ik blij. Zo zien je maar: iedereen weg en dan valt bij mij alles uit. Pauvre moi!
    Wat gezellig dat jullie nu samen zijn met Annie en Gerard: dubbel plezier.
    Ik ben met Truus en Jo Nelissen naar Midlands geweest in Emmen. Daar kun je wel een hele dag rondlopen en er is genoeg te eten en te drinken overal. De tuinen van Appeltern hebben we ook bezocht en ook daar raak ik niet uitgekeken. Met een mild zonnetje erbij en op een bloemrijk terras op een luie stoel waande ik me aan de Côte d'Azur. Och ja, als je maar verbeelding hebt hoef je niet zo ver te reizen. Truus wilde nog naar modezaak Blijdesteyn in Tiel. Prachtige zaak, mooie spullen maar wat we mooi vonden was voor onze beurzen te duur. Een lunch op een overdekt terras maakte veel goed en ik moet zeggen dat Tiel een heel leuk centrum heeft. Het is een vestingsstadje omgeven door grachten. Wist ik ook niet; levende geschiedenis.
    Geniet maar vooral niet met mate. Alle liefs voor allezes van Jeanne.

  • 22 Augustus 2016 - 22:03

    Marc:

    lekker relaxed dagje....die grens heeft toch wel een letterlijk hoog ijzeren gordijn gehalte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Yuma

USA 2016

Opnieuw een mooi avontuur!

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2016

Laatste...

22 Augustus 2016

Achtbanen...

21 Augustus 2016

Corn...

20 Augustus 2016

Prairie...

19 Augustus 2016

Memorial...

Actief sinds 18 Juli 2010
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 66627

Voorgaande reizen:

20 Juli 2022 - 19 Augustus 2022

USA 2022

07 Juli 2018 - 09 Augustus 2018

USA 2018

23 Juli 2016 - 24 Augustus 2016

USA 2016

12 Juli 2014 - 13 Augustus 2014

USA 2014

30 Juni 2012 - 31 Juli 2012

USA 2012

28 Juli 2010 - 29 Augustus 2010

USA 2010

Landen bezocht: