Rough... - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Rough... - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Rough...

Door: Arjan

13 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Tucson

Ons Comfort Inn hotel in Yuma was één van de beste van deze vakantie en bood ook een lekker ontbijt. Zelfs een omeletje erbij.
Rond 9 uur reden we de interstate op tot aan Gila Bend. Daar de highway 85 South op met als doel Organ Pipe Cactus National Monument. De enige plek ter wereld waar de Organ Pipe cactussen groeien. Op weg er naar toe verandert het landschap steeds meer in de groene Sonoran Desert. Al snel zijn er veel saguaro cactussen te zien. Wat een machtig landschap is dit toch! Eén van de allermooiste van de USA. Na veel Border Patrol arriveerden we om half 1 bij het Visitor Center van Organ Pipe Cactus National Monument. We waren samen met 2 andere auto’s. Heerlijk rustig dus op 10 km van de Mexicaanse grens. We zijn de Ajo Mountain Drive gaan rijden. 34 km rough road met af en toe wat asfalt die je in het hart van het park brengt. Wat je daar te zien krijgt is echt fenomenaal. Saguaro’s, Organ Pipe, Teddybear Cholla’s, Ocotillos… Een aantal cactussen stonden zelfs in bloei. Dit is echt een plek die je gezien moet hebben. Helaas is het erg lastig te bereiken en ver uit de richting voor mensen die het zuidwesten van de USA bezoeken. Maar heb je de tijd, ga erheen!
We hebben halverwege de route wat groente en druiven zitten eten bij een natuurlijke arch die je hoog in de vulkanische rotsen zag. De jongens hebben bovendien wat overgebleven Pringles gegeten. Wat een plek in de Sonoran Desert bij een temperatuur van opnieuw 108F (42.2C). Nadat we de we weg helemaal hadden gereden en een heel eng insect met een heel lang puntig achterlijf uit de auto hadden verwijderd, nogmaals naar het Visitor Center om wat magneten te kopen. Trouwens in 2002 is een Park Ranger vermoord in dit park. Hij hield van het park en jogde iedere ochtend. Helaas was hij getuige van een drugsdeal wat hij direct met de dood moest bekopen. In dit gebied vinden veel illegale drugsdeals plaats dus voorzichtigheid is wel geboden.
Op de terugweg naar het noorden werden we tot tweemaal gestopt door de Border Patrol. Ze controleren iedereen die vanuit de richting Mexico komt met drugshonden. Bij de 2e controle was het wel leuk. De beambte zijn moeder kwam oorspronkelijk uit Nederland. Zijn moeder heette Mulder. Het ijs was dus snel gebroken. Als je niks te verbergen hebt is er niks aan de hand.
Ook de weg van Organ Pipe National Monument naar Tucson is verbluffend mooi. Het houdt maar niet op met de saguaro’s en dat zal nog wel even zo door gaan aangezien we morgen naar Saguaro National Park gaan.
Om half 6 waren we in Tucson. Tucson lijkt nog meer Mexico dan Mexico en is veel Mexicaaanser dan het Yuma van gisteren terwijl Yuma op de grens ligt. We dachten wat te gaan eten bij Olive Garden, maar helaas zaterdagavond en een wachttijd van een uur. Dan maar naar de Panda Express. Lekker Chinees eten meegenomen naar onze suite in Comfort Suites Tucson. Een mooie kamer met bankstel al is het een en ander wat verouderd. Maar het koste ook maar 59 dollar dus super. Een voordeel hier is dat de prijzen lager liggen dan in de rest van de USA. Morgen even tanken voor 1 dollar 71 per gallon. Dat is omgerekend 40 eurocent per liter. Heerlijke prijzen!

Groetjes uit Tucson

• 14 Augustus 2016 - 21:35

Laura:

Hi there,
    Zo juist alle verslagen tot nu toe achter elkaar gelezen. WiFi op deze camping is Knudde

• 22 Augustus 2016 - 22:08

Marc:

toch erg mooi zon woestijn landschap met die cactussen. en dat soort onverwachte momentjes bij border patrol is leuk...is toch stiekem beetje spannend en officieel zon controle, wordt het gewoon lekker praatje.

waarom betalen wij zoveel accijns hier?? damn...wat een prijzen, dan kocht ik ook een v6 of v8