Trail... - Reisverslag uit Whites City, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Trail... - Reisverslag uit Whites City, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Trail...

Door: Arjan

15 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Whites City

Het ontbijt kon de waardering voor ons hotel niet positief beïnvloeden. Het was een aardig ontbijt maar het bleef een slecht hotel. Onbegrijpelijk dat mensen dit hotel zo hoog waarderen op Tripadvisor en dat ze dit jaar een Excellence-award hebben gewonnen. Of wij hebben toevallig een slechte kamer gehad…
Na het uitchecken zijn we Interstate 10 op gereden naar El Paso. Dat was ongeveer 3 kwartier rijden. Wat een enorme stad is dat El Paso toch! Er komt geen einde aan. Eerst een bezoek gebracht aan de El Paso Outlet Stores. In de Converse outlet schoenen gescoord voor Florien, Raymond, Ellis en Bart. Stefanie heeft bij de Starbucks Drive-thru een dubbele espresso gehaald. Bijzonder toch om bij een raampje je koffie af te halen. Maar wel eindelijk weer eens goede koffie. Bij de Walmart, Target en K-mart geprobeerd een badmuts voor Neil te kopen omdat hij zoveel oorpijn heeft, maar niet gelukt. Wel siliconen oordopjes gevonden die er voor zorgen dat zijn oren droog blijven bij het zwemmen. Kan ook niet gezond zijn al die verschillende hotelzwembaden.
Om uit El Paso te komen ben je ook weer een tijdje bezig maar als je er eenmaal uit bent kom je in het mooie Texaanse landschap terecht. Wat een enorme leegte. Heerlijk om hier te rijden, het ultieme gevoel van vrijheid. Na zo’n 100 mijl kwamen we aan bij Guadalupe Mountains National Park. En nu waren we er om half 3 dus tijd genoeg om het park te verkennen. Je kunt met de auto tot het Visitor Center en dan houdt het op. Je kunt alleen maar te voet verder. We kozen de Devil’s Hall Trail uit om te gaan lopen. Hiervoor moesten we starten bij de campground dus daar de auto geparkeerd, wandelschoenen aan, veel water in de tas en hiken maar. De trail begon met een klimmetje door grasland en cactussen. Het pad was goed begaanbaar. Op een gegeven moment wordt het pad rotsachtiger en blijf je licht klimmen. Veel torren en lizards gezien. Gelukkig geen beren, mountain lions en ratelslangen ;-) Na de rotsachtige paden kom je in de rivierbedding waar je de trail vervolgt. Dit is echt lastig. Grote stenen zorgen ervoor dat je flink moest klauteren. Een paar keer dachten we bijna ons doel bereikt te hebben, maar toch niet. Na zo’n anderhalf uur wilden we het bijna voor gezien houden maar we besloten één keer een stukje je verder te gaan. En…ons doel was bereikt. We waren bij Devil’s Hall. Een kleine pool in de Hikers Staircase. Een gelaagde rotspartij die op een trap lijkt. Super! Dat hebben we toch maar mooi gehaald. Een tijdje uitgerust en goed gedronken. De terugweg was ook lastig maar ging iets makkelijker omdat je meer naar beneden gaat. Ook hier natuurlijk wel een paar klauterpartijen. In totaal hebben we over deze trail van 4,2 mile bijna 3 uur gedaan. Niet slecht toch? De jongens waren opnieuw erg trots dat we ook dit weer voltooid hebben. Als beloning hebben we op een bankje in de buurt van de auto 2 grote bakken fruit gegeten met een fantastisch uitzicht op de Guadalupe Mountains. Heerlijk dat we dit park nu echt hebben gezien.
Het was nog 3 kwartier rijden naar ons Rodeway Inn hotel in Whites City, New Mexico. Ja we zijn weer heel even terug in New Mexico. Morgen in de loop van de dag weer naar Texas. Het hotel is niet de jongste maar prima. Ruime kamer met seventies stoelen maar mooi schoon. Heerlijk na het fiasco van afgelopen nacht. Er was 1 restaurant en deze was volgens de aardige hotelmanager prima. Het restaurant had de originele naam, Whites City Restaurant. Je kunt je nooit vergissen. Er zaten welgeteld 2 mensen te eten, toevallig ook Nederlanders. We werden ontvangen door een Mexicaanse dame die vriendelijk, doch erg kort van stof was. Maar het eten was verrukkelijk. Authentiek Mexicaans, wat we afblusten met veel cola. De jalapenos deden hun werk goed. Aan het eind van dit culinaire hoogstandje moesten we 58 dollar afrekenen met zijn vieren. Dat is toch niet te geloven, 52 euro voor dit eten.
Na de kleine wandeling terug naar het hotel zijn de jongens gaan zwemmen in het Walnut Canyon Waterpark, het zwembad van ons hotel. Twee mooie zwembaden, één bad om te zwemmen en in de ander een grote boot met glijbaan en een fontein. De twee grote waterglijbanen lijken al een jaar of 10 dicht maar zo is het nog mooi genoeg. Perfecte plek!

Groetjes uit Whites City

• 22 Augustus 2016 - 22:16

Marc:

mooie trail, met al dat klimmen en klauteren bijna geen trail meer te noemen