Nat... - Reisverslag uit Austin, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Nat... - Reisverslag uit Austin, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Nat...

Door: Arjan

17 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Austin

We genoten vanochtend van een heel goed ontbijt in onze Best Western Ozona Inn. In alles was voorzien en brandschoon. Leuk om te zien dat dit een echt familiebedrijf was. Ontzettend vriendelijke mensen. Ook leuk was dat we werden aangesproken door een jongedame die had gehoord dat we Nederlands waren. Zij was verbaasd om op deze plek Nederlanders te treffen. Zij was zelf Nederlands en getrouwd met een Mexicaan die er ook bij was. Nadat ze eerst in Mexico City hadden gewoond zijn ze verhuisd naar een voorstad van Houston. Ze waren nu van Houston onderweg naar El Paso om nieuwe visa te regelen. Een ritje van 11 uur dus een overnachting was prettig. Ze gaf aan dat het erg prettig wonen is in Texas alleen dat de mensen erg zwart wit waren. Verder zei ze daar maar niets over maar we hadden het gevoel dat we dat erg letterlijk moesten nemen… Zij en haar man gaven ons wel de tip om op weg naar Austin even te stoppen in Fredericksburg en in Austin Guadeloupe Avenue te bezoeken. Ook de hotelmanager gaf ons het Fredericksburg advies. De adviezen hebben we natuurlijk opgevolgd.
Net na het middaguur reden we Fredericksburg, Texas binnen. Mooie historische hoofdstraat vol met winkels, restaurants en andere gelegenheden. Een heel duidelijke Duitse inslag tot aan de straatnamen aan toe. Blijkbaar zijn hier in het verleden veel Duitsers neergestreken. Leuke winkels waaronder onder Christmas Shop, een winkel vol met de meest vreemde en foeilelijke kerstspullen. Ook een popcornwinkel waar we natuurlijk een zak hebben gekocht. Na een proeverij redelijk veilig de sea salt-caramel variant gekocht. Heel bijzonder in de proeverij, garlic-parmesan popcorn. Je verwacht het niet maar knoflook-parmezaanse kaas popcorn is best lekker. Er was ook een zaak waar ze allerlei sauzen en specerijen verkochten. Het leuke was dat je alles kon proeven. Overal stonden bakjes met toastjes waar je het op kon smeren. Van kersensaus tot loeihete salsa, van wasabisaus tot bluecheese en allerlei kruiden en specerijen. Leuke sfeer in Fredericksburg maar het is wel duidelijk dat alles gericht is op toeristen.
Nadat we Fredericksburg uitreden kwamen we in Johnson City. Dit is een dorp waar voormalig president Lyndon B. Johnson (de opvolger van JFK van 1963 tot 1969) zijn jeugd heeft doorgebracht. Zijn geboortehuis, familiegraf en het huis waar hij zijn verdere jeugd heeft doorgebracht worden nu beschermd door de National Park Service. In het Visitor Center van de Lyndon B. Johnson National Historic Park hebben de jongens stempels gescoord en hebben we het museum bezocht. Daar zie je eigendommen van Johnson zoals b.v. zijn schommelstoel en een kostuum. Leuk om hier te zijn. Zijn geboortehuis en familiegraf waren te ver voor ons maar wel een korte wandeling langs zijn jeugdwoning en omgeving.
Na dit bezoek was het nog een uur naar Austin, Texas. Het was al de hele dag zwaar bewolkt maar zo’n 40 km voor Austin barstte een enorme stortbui los. Zo hard dat we de auto even aan de kant hebben gezet. Wat een water! Nu snappen we in één keer wat voor een ellende zich heeft afgespeeld in Louisiana waar heel veel mensen zijn geëvacueerd vanwege overstromingen. Met dit soort buien is er geen houden aan. Gelukkig werd het langzaam wat droger en konden we door. In Austin heel even gezocht maar gevonden. Het standbeeld van Stevie Ray Vaughan! Een vinkje op mijn bucketlist. Deze plek wilde ik graag een keer bezoeken en nu eindelijk gelukt. Voor mij, als grote bewonderaar van Stevie Ray Vaughan, een mooi moment. Een aantal jaren geleden hebben we in Wisconsin de plek bezocht waar hij voor het laatst optrad en verongelukte, nu het standbeeld en morgen zijn de plek waar hij begraven ligt in Dallas…
We zijn natuurlijk naar het State Capitol van Texas gegaan. Bijzonder want het capitol is niet wit maar bruinig. Daarna de geadviseerde Guadeloupe Avenue bezocht. Mooi om daar allerlei jonge mensen bij elkaar te zien. Hier ligt namelijk ook de universiteit waar overduidelijk jongeren uit de hele wereld studeren. Ook ligt hier het restaurant waar de beste hamburger van de USA wordt geserveerd, volgens Obama. Helaas hebben we dit restaurant niet kunnen vinden. Austin is een leuke, levendige stad omgeven door groene heuvels. Dit laatste wisten we niet.
Op weg naar het hotel zijn we gaan eten in het Longhorn Steakhouse. Als je in Texas bent moet je toch minimaal een echte Texas-steak hebben gegeten. En dat is goed gelukt. Een lekkere rib-eye!
Ons hotel, de Best Western Cedar Inn, is prima. Mooie kamer en een leuk zwembad. Het weer was nog steeds niet best maar wel super benauwd en vochtig. Nolan is nog gaan zwemmen.
Net de super halve-finale race 200 meter van Martina bekeken en de finale race 200 meter van Dafne Schippers. Helaas zilver maar wel mooi dat we het hier in de avond kunnen bekijken terwijl je in Nederland midden in de nacht je nest uit moet.

Groetjes uit Austin

• 18 Augustus 2016 - 19:25

Ivo:

SRV!

Over SRV gesproken (luide optredens), alles weer OK met Neil's oren?

Grt,

Ivo

• 20 Augustus 2016 - 04:53

De oren van Neil zijn sinds vandaag weer OK!

• 22 Augustus 2016 - 22:22

Marc:

die popcorn klinkt smerig.

mooi dat je nu bij het standbeeld bent geweest.