Valley... - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Valley... - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Valley...

Door: Arjan

15 Juli 2018 | Verenigde Staten, Flagstaff

Nadat we even met het thuisfront hadden gebeld vanochtend, vertrokken we vanuit Durango voor een hele lange rit. De langste van deze reis. Via Cortez en Bluff reden we richting Monument Valley. Natuurlijk eerst een stop bij Mexican Hat. Blijft leuk.
Aangekomen in Monument Valley eerst entree betaald aan de Navajo. Het is tenslotte hun grond. Na een bezoek aan het Visitor Center zijn we de Valley Drive gaan rijden. Een route van 15 mijl door de vallei waarbij je tussen de beroemde rotsen rijdt. En natuurlijk opnieuw de foto gemaakt zoals die ooit op onze trouwkaart stond. Ook de foto van de jongens in onze veranda thuis kunnen we vernieuwen. Monument Valley blijft een indrukwekkend landschap.
Via Kayenta en een tankstop in Tuba City reden we verder richting Flagstaff. Een vette regenbui en zandstormen trotserend. Het weer is erg onbestendig in dit gebied. We zagen in de verte meerdere enorme onweersbuien met mooie bliksemflitsen. De temperatuur daalde snel en de wind werd hard. We kwamen in de buurt van de Grand Canyon en kwamen tot de conclusie dat de toeristen die daar waren, de Grand Canyon waarschijnlijk maar deels konden zien door het slechte weer.
Ondanks dat we vandaag een uur extra hadden (Arizona kent geen zomertijd) besloten we Sunset Crater National Monument over te slaan omdat het dan te laat zou worden. Morgen hebben we genoeg tijd om Sunset Crater alsnog te bezoeken. We slapen in de Ski Lift Lodge, een verzameling kleine, gezellige huisjes in een skigebied. Zeer eenvoudig maar leuk. De bedden zijn wel wat krap, ik denk zo'n 1,30 breed...
Tijdens het eten een leuk gesprek met een Amerikaans stel waarvan de mannelijke helft ooit in Nederland was geweest.
Het was een lange reisdag met natuurlijk een prachtig hoogtepunt: Monument Valley!

Groeten uit Flagstaff

• 01 Augustus 2018 - 10:15

Marc:

lijkt me weer het echte amerika gevoel. Net zoals je in Parijs de IJffeltoren moet bezoeken...