Paradijselijk... - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Paradijselijk... - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Paradijselijk...

Door: Arjan

05 Augustus 2018 | Verenigde Staten, Key West

De wekker ging vanochtend om 6 uur. We moesten om 7 uur inchecken voor onze boat-trip naar Dry Tortugas National Park. Ontbijten in het hotel kon nog niet maar dat was geen probleem want het ontbijt op de boot was inbegrepen.
Om half 8 liepen we de Yankee Freedom III op en zijn we meteen naar het sundeck gelopen. Daardoor hadden we een mooie plek buiten, achterop de catamaran. Gave tocht over een prachtige blauwe zee. Veel zon en een lekker windje. Dit kwam ook door de snelheid want zo'n catamaran vaart behoorlijk snel. De cruisesnelheid was 27 knopen, zo'n 50 km per uur. Was ook wel nodig om de reis niet te lang te maken. Dry Tortugas ligt namelijk dik 100 km verwijderd van Key West.
Om Iets voor half 11 kwamen we aan bij Fort Jefferson, Dry Tortugas National Park. Een nooit afgebouwd fort, maar deze is wel een beetje in gebruik geweest. Niet heel lang maar er hebben mensen gevangen gezeten. Het fort neemt bijna geheel Garden Key in beslag en is omgeven door een prachtige strandjes, helderblauw water en een wonderschoon koraalrif. Het is onbewoond op de Park Rangers na en wat kamperende mensen. In de omgeving liggen nog een paar hele mooie onbewoonde eilandjes.
Nadat we aan kwamen eerst de zwembroeken aangetrokken, ingesmeerd en naar het Visitor Center om de unieke stempels te bemachtigen. Daarna even de boot op voor de lunch. Deze was overigens ook inbegrepen, maar dat mag ook wel voor de prijs die we voor deze dag moesten betalen. Na de lunch een wandelingetje door en bovenop het fort gemaakt. Wat een uitzicht! Maar we konden niet wachten tot we zelf de zee in konden. Dus snel de flippers en snorkels gehaald (waren ook inbegrepen) en naar het strand. Zo blauw als het water hier was hebben we het nog nooit ergens anders gezien. Eerst wat gedobberd, maar al snel de flippers aan, de brillen op en het pijpje in de mond. Eerst was het nog zoeken naar de vissen en het koraal maar op een gegeven moment hadden we het door. Dicht langs de rand van het fort zagen we de meest prachtige koralen, kleine en grote vissen, zee-egels en krabben. Echt het allermooiste wat we ooit onder water hadden gezien. Stefanie heeft ontelbare foto's met de onderwatercamera gemaakt. Dit was echt één van de hoogtepunten van deze vakantie. We wisten van geen ophouden en zijn eigenlijk van 12 uur tot tegen half 3 onafgebroken in het water geweest om te genieten van al dit moois. Wat een ongereptheid! Het is het geld echt waard en echt, probeer er 1 keer in je leven naar toe te gaan.
Om kwart voor 3 waren we terug bij de Yankee Freedom III en kaapten we een nog mooiere plek dan op de heenweg. We zaten weer helemaal achterop maar nu op de hoek. De terugreis was eigenlijk nog fraaier, want er was meer deining. Daar hadden ze ons al voor gewaarschuwd. Lekker wat gedronken en genoten van de zon, de wind en het uitzicht. Een aantal mensen genoot niet, want ze werden behoorlijk zeeziek. Eén man voorzag de prullenbak van z'n complete maaginhoud. Ik heb nog nooit een bruine man gezien die een lichtere gezichtskleur had dan ik, maar hij had het. We hadden medelijden met de crewmember die de zak uit de prullenbak moest verschonen. Dat deed hij zichtbaar met tegenzin want zijn hoofd stond tijdens de verschoning achterstevoren op zijn romp...
Om half 6 voeren we de haven van Key West weer binnen. Wat een dag was dit!
Eerst naar het hotel gereden en gedoucht. Al het Dry Tortugas zand uit de naden gespoeld. Nadat we weer fris waren zijn we naar het centrum van Key West gereden. Lekker een pizza gegeten, want dat is zo'n beetje het enige wat redelijk betaalbaar is en een wandeling gemaakt door Duval Street, Greene Street (met de beroemde Sloppy Joe's Bar) en nog wat andere straatjes. Key West is best grappig, maar ook een grote commerciële kermis waar mensen graag gezien worden. Nog een ijsje gegeten en over de boardwalk langs de haven terug naar de auto. Behoorlijk moe liggen we nu op bed met de tv aan.
Wat een waanzinnig mooie dag in het meest paradijselijke National Park van de USA!

Groeten uit Key West

• 06 Augustus 2018 - 08:52

Gerard:

Vooraf vertelde je wat deze dag ongeveer zou gaan kosten . Voor menigeen een te grote investering . De boottocht van 100 km x2 is al een flink gedeelte van de prijs dus.... Maar ik snap nu dat jullie deze “once in a lifetime” niet hadden willen missen.