Weinig... - Reisverslag uit Florida City, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Weinig... - Reisverslag uit Florida City, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Weinig...

Door: Arjan

06 Augustus 2018 | Verenigde Staten, Florida City

Vandaag hebben we eigenlijk heel weinig gedaan. Na het ontbijt vanochtend alle spullen in de auto en... Enorme leguanen op de parkeerplaats! Super mooi om deze dieren in het wild te zien. Zelfs een opossum gezien. Vet! Eénmaal in de auto zei Neil achter me: "Pap, er zit een hagedis op je rug." Ik dacht nog, haha leuke grap. "Nee, echt een hagedis op je rug. Serieus!" Ik de auto uit en Neil heeft inderdaad een hagedis van mijn t-shirt gehaald. Weliswaar een kleintje maar toch grappig. Hadden we bijna een hagedis meegenomen. Na dit avontuur zijn we slalommend tussen de leguanen doorgereden en hebben we nog een rondje gemaakt door Key West. Natuurlijk een foto gemaakt van het begin van Highway 1. Meer dan 3800 km verder is het einde van highway 1 in Fort Kent, Maine. Aan de Canadese grens. Ook nog een korte stop bij Southern Most Point. Het meest zuidelijke punt van de aaneengesloten staten van de USA. Maar 90 mijl verwijderd van Cuba.
Rustig de Overseas Highway 1 op richting het vasteland van Florida. Onderweg nog gestopt bij de Sandal Outlet. We dachten bij outlet aan goedkoop maar dat geldt niet voor de Sandal Outlet. Eén rek met 4 foeilelijke T-shirts voor een tientje maar verder gewoon toeristenprijzen. Dus dat hadden we snel gezien.
Het verkeer reed gestaag door en aan het begin van de middag zijn we gestopt voor een lunch bij Mrs. Macs Kitchen op Key Largo. Hier waren al bij twee eerdere reizen geweest en het is nog steeds heerlijk om daar vis te eten. De dagvangst was Mahi Mahi, een bijna naar kip smakende vis. Was een feestje.
Mooi op tijd kwamen we aan in ons hotel, Best Western Gateway to the Keys in Florida City. Al bekend van een paar dagen geleden. De jongens zijn gaan zwemmen en wij zijn wat inkopen gaan doen voor de terugreis.
Daarna heerlijk relaxen voor de tv en op naar morgen, onze laatste volledige dag in de USA.

Groeten uit Florida City