Sneeuw... - Reisverslag uit Columbia Falls, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Sneeuw... - Reisverslag uit Columbia Falls, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Sneeuw...

18 Juli 2014 | Verenigde Staten, Columbia Falls

Niet al te best geslapen in ons Best Western hotel. Veel herrie en onze airco blies wel lucht maar koelde niet echt. Over het algemeen viel het hotel ons tegen, zeker gezien de prijs. Redelijk verouderd, een wisseldouche en veel zooi op zichtbare plaatsen. Vanochtend wel prima ontbeten in het hotel.
Om kwart voor 9 gingen we onderweg naar Glacier National Park, waar we om half 11 langs het toegangshuisje reden. Eerst langs het Visitor Center en daarna de Going to the Sun Road op. Dit is toch echt één van de allermooiste wegen van de USA. Prachtige uitzichten over bergen, meren, watervallen etc. etc. Super! Aan het begin van de weg rijd je eerst langs Lake McDonald. Een blauw/groen langgerekt meer. Net na het meer kom je bij prachtige watervallen, de McDonald-falls. Een pad brengt je heel dicht bij de watervallen. Wat een geweld! Langs de weg zijn meerdere kreekjes met watervalletjes die af en toe gewoon over de weg gaan. Bij de Weeping Wall stroomt het water over een breedte van tientallen meters langs de rotsen zo de weg op. Op een gegeven moment kom je op de Logan Pass. Daar is een Visitor Center en een hele drukke parkeerplaats. We wilden daar persé parkeren omdat je vanuit die plek ook de Hidden Lake Trail kunt lopen. Dus even 20 minuutjes rondrijden en wachten op een vrijkomende parkeerplaats. Een vriendelijke Texaan hielp ons aan een plek. Rugzakken om, wandelschoenen aan, zonnebrandcrème smeren en lopen maar. De Hidden Lake Trail is een 2,5 km lange wandelroute (enkele reis dus ook 2,5 km terug) over prachtige bergweiden die je brengt naar Hidden Lake met op de achtergrond de beroemde Glacier berg Bearhat Mountain. Er lag nog heel veel sneeuw, daardoor ging minstens de helft van onze wandeling door de sneeuw. Wat een geweldige belevenis. Het maakte de tocht wel wat zwaarder, maar zeker ook mooier. We hoorden dat er een extreme winter was geweest waardoor er nog veel sneeuw lag. Hidden Lake was zelfs nog gedeeltelijk bevroren. Het uitzicht aan het eind van de trail is ongeëvenaard. We waren hier in 2000, maar ook een tweede keer blijft het zeer indrukwekkend. Tijdens de wandeling meerdere mountain goats gezien. Zelfs met jongen. Ik geloof dat Stefanie wel 100 foto's heeft gemaakt en ik een half uur film. Dat zegt genoeg. Het was af en toe glibberen en glijden op de sneeuw. Veel mensen met achterwerken vol sneeuw maar we hebben het er op een paar glijpartijen na goed vanaf gebracht. De jongens zijn een paar keer gevallen en Stefanie 1 keer hard! Maar niks aan de hand en gewoon verder. Rond half 4 waren we terug bij de parkeerplaats. Nog wat magneten gekocht en weer de Going to the Sun Road op. Deze helemaal afgereden en via Highway 2 die zuidelijk langs het park loopt terug gereden naar de westkant. Onze hotel is de Super 8 in Columbia Falls. Prima met 2 grote Kingsize bedden. Zal lekker slapen worden.

Groeten uit Columbia Falls

• 20 Juli 2014 - 14:56

Ivo:

Wat is een wisseldouche?

• 20 Juli 2014 - 14:57

...die geiten kennen we nou wel...

• 21 Juli 2014 - 05:28

Ivo, een wisseldouche is een douche met afwisselend warm en koud water en eventueel ook nog een harde en zachte straal...
    En ja, die geiten daar kun je over meepraten...

• 22 Juli 2014 - 09:16

Prachtig die sneeuw, en is altijd wel bijzonder om daar in de zomer doorheen te lopen. Liv vond de geit erg mooi, ook omdat ie wit was...

• 22 Juli 2014 - 09:26

Petra:

Klinkt allemaal super en jaloers makend. Schrik wel van de val van STef. Is het echt meegevallen?