Regen... - Reisverslag uit Victoria, Canada van usareis2010 - WaarBenJij.nu Regen... - Reisverslag uit Victoria, Canada van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Regen...

Door: Arjan

23 Juli 2014 | Canada, Victoria

We werden vanochtend wakker en de weerdeskundigen bleken gelijk te hebben. Het regende pijpenstelen. Snel spullen gepakt en de auto in. We hadden brood en kaas mee dus al rijdende ontbeten. De bochtige Highway 4 terug naar de oostkant van Vancouver Island. Het bleef maar regenen... Nog wel even moeten stoppen omdat de bochten bij Neil voor misselijkheid zorgden. Gelukkig was dit snel over. Toen we bij de Little Qualicum watervallen aankwamen was het droog. Een goed moment voor een klein wandelingetje van zo'n kilometer. Deze duurde maar 100 meter, want het begon direct weer enorm te gieten. Maar weer snel de auto in, gewacht, maar zonder resultaat. Het bleef hard regenen. Eenmaal aan de oostkust was het weer iets beter...het regende niet constant... Gestopt in Chemainus, een dorp met allemaal muurschilderingen. Leuk, maar ook wat kitscherig. Precies zoals de reisgids zei. Na Chemainus het laatste stuk van de rit van vandaag naar de hoofdstad van British Columbia, Victoria. Nog steeds in druilerig weer. In Victoria bij de binnenhaven geweest. Hotel Empress vormt daar het statige middelpunt. Victoria ademt nog veel Engelse sferen. Wandelingetje door de winkelstraten. Onder de luifels bleef je droog... In het winkelcentrum ook... We zijn wat gaan eten bij het Harbourview Restaurant. Heerlijk! De dagspecialiteit Red Snapper gegeten. Erg lekkere vis! De bediening was zeer correct inclusief zwart pak met vlinderstrik. Je had de neiging om bij het drinken je pink omhoog te doen... Maar was zeker niet storend.
Om half 8 kwamen we aan bij het Travelodge hotel in Victoria. Van de buitenkant oud, maar binnen prima. De wijk lijkt wel wat minder te zijn maar goed. We hebben wel besloten om morgen even langs Alamo te gaan, want de uitlaat van onze auto lijkt lek. Met nog drieëneenhalve week voor de boeg is dat niet handig.

Groeten uit Victoria

• 25 Juli 2014 - 23:45

Petra:

Subway!!!!!!! chicken Terryaki......... Mmmmmm heerlijk

• 27 Juli 2014 - 13:40

Marc:

dat gebouw van the empress zou je idd in Engeland verwachten.
    Hopelijk viel het mee met de uitlaat