San Fran... - Reisverslag uit San Mateo, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu San Fran... - Reisverslag uit San Mateo, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

San Fran...

29 Juli 2014 | Verenigde Staten, San Mateo

Na een lekker full breakfast dure benzine gaan tanken vanochtend. In Californië is de benzine het duurst tot nu toe. Dik 4 dollar per gallon. In Idaho zit je op 3,5 dollar per gallon. Scheelt toch zo'n 7,5 dollar per tank.
Interstate 5 gaan rijden door rustig gebied. Na een tijdje wordt het drukker als je in de buurt van San Francisco komt. We kwamen via de noordkant aan, dus de Golden Gate Bridge gepakt om de stad in te rijden. De brug hing al met een pijler in de zeemist, maar toch weer geweldig om zo de stad binnen te komen. Prachtig uitzicht op Alcatraz en de stad vanaf de Golden Gate. In San Francisco is het nooit warm en ook nu niet. Het was 66 F. Blijft apart dat microklimaat hier. Van het één op het andere moment lever je 20 graden F in. We hebben de auto geparkeerd bij Ghirardelli Square voor het lieve sommetje van 33 dollar. Dat bleek later een prima prijs. Downtown is nog duurder. Eerst naar Ghirardelli en daar een paar heerlijke Ghirardelli chocoladerepen gekocht. Wit, Intense Dark met toffee, Intense Dark 72%, Dark with Hazelnut en Milk with Caramel. Mmmmm... Buiten aan het 'strand' van San Francisco meteen geproefd. Na de proeverij kaartjes gekocht voor de Cable Car en aangesloten in de rij. Een tijdje wachten en instappen maar! We hadden geluk, een plaatsje op de plank. Fantastisch is het, hangend aan de Cable Car de heuvels van San Francisco bedwingen. Wat is het toch een prachtige stad! De hele route gereden tot aan Nordstrom. Daar wat rondgelopen en gekeken en via het andere lijntje terug naar Fisherman's Wharf. Gaan lopen langs souvenirwinkels en wat gave Amerikaanse kentekenplaten gekocht voor onze toekomstige veranda in de achtertuin. Doorgelopen naar Pier 39 waar we de zeeleeuwen hebben gezien en hebben gegeten bij Pier Market. Hier hadden we in 2002 en in 2010 ook gegeten. De jongens fish and chips en wij zwaardvis. Erg smakelijk. Na dit culinaire hoogstandje weer gaan lopen omdat we nog een Cable Car ritje wilden maken. Het was erg druk dus het werd een kort ritje. Vanwege ernstige sanitaire behoefte van Stefanie op topsnelheid teruggelopen naar Ghirardelli Square en nog maar eens een stukje chocolade gegeten onder het genot van lieflijke vioolklanken van de plaatselijke topviolist. Zijn cd's gingen als chocoladerepen over de toonbank. Auto gehaald en natuurlijk nog de bochtjes van Lombard Street gereden. Vervolgens naar Coit Tower voor een mooi uitzicht op downtown San Francisco en de Bay Bridge. Moeilijk afscheid nemen van deze stad. Het was onze vierde keer hier, maar je raakt er nooit uitgekeken en we hadden nog wel een week kunnen blijven. Op weg naar ons hotel kwamen we nog langs het AT&T Park van de SF Giants. Zij spelen nu tegen Pittsburgh Pirates. We kijken in ons prachtige Best Western Coyote Inn naar deze honkbalwedstrijd. Het staat in de 7e inning 3-1 voor Pittsburgh. Er is nog hoop...
Onze kamer is een balzaal en onze badkamer ook. Heerlijk!

Groeten uit San Mateo

• 30 Juli 2014 - 10:54

Ivo:

♪♫If you're going, to Saan Fraaanciscooooo♫♪

Ziet er geweldig uit.

P.S. Geslaagd voor mijn examens. Nu verder studeren.

Veel plezier nog!

• 30 Juli 2014 - 17:26

Jaja, de wereldberoemde hit van Scott McKenzie.
    Gefeliciteerd!!

• 31 Juli 2014 - 19:49

Petra:

Warme herinneringen komen boven bij het lezen van je verhaal Arjan. Jullie hebben wel een strakke planning qua tijd, zeg. Vanonder onze verandan genieten we lekker mee van jullie reis.

• 03 Augustus 2014 - 12:16

Die cable cars, brug en oude stad oen het hem wel....ziet er prachtig uit.