IJsberen... - Reisverslag uit Winnipeg, Canada van usareis2010 - WaarBenJij.nu IJsberen... - Reisverslag uit Winnipeg, Canada van usareis2010 - WaarBenJij.nu

IJsberen...

27 Juli 2016 | Canada, Winnipeg

Vanochtend moesten we gaan ontbijten bij het restaurant naast ons hotel. In Canada zit eigenlijk nooit standaard een ontbijt bij je overnachting. Eitje, bacon, hashbrowns, toast en slappe koffie. Maar wel lekker!
Na het ontbijt eerst langs de Safeway om wat broodjes (Dutch bread) te kopen voor tussen de middag. In de Safeway raakten Stefanie en Neil aan de praat met Corrie, een dame die in 1960 vanuit Nederland richting Canada is vertrokken. Ze sprak nog behoorlijk Nederlands maar wel met een zwaar accent intussen.
Om 11.30 uur kwamen we aan bij Assiniboine Park Zoo, de dierentuin van Winnipeg. Het weer was goed. Beetje bewolkt maar ook veel zon. Niet te warm, dus perfect voor een dagje dierentuin. Wat een ontzettend leuke dierentuin! Bizons, waarvan één albino. Heel bijzonder om te zien. Verder onder andere kangaroos, tijgers, poema's, lynxen, eagles en niet te vergeten Przewalski paarden. Maar het hoogtepunt: de ijsberen! Wat een ontzettend gaaf verblijf hebben ze. Je kunt door een onderwatertunnel, waardoor je de zwemmende ijsberen kunt bewonderen. Nog nooit gezien! Ook hebben ze 2 jonge ijsberen. Ze zijn nu anderhalf jaar oud. Ook nog langs Dinosaurs Alive geweest. Levensechte dinosaurussen in het bos. De jongens genoten.
We zijn tot bijna 17.00 uur gebleven en kwamen tot de conclusie dat het een prachtige dierentuindag was geweest. Heel ruim opgezet met mooie, grote verblijven.
Corrie van de Safeway had ons geadviseerd om ook het Assiniboine Park te bezoeken dus dat hebben we na de dierentuin gedaan. We kwamen terecht in de Natural Playground, een speeltuin waar de jongens zich nog een uurtje hebben vermaakt. In het park stond een podium met allerlei eettentjes dus we zagen ons al zitten met een drankje bij een paar goede bands, maar het bleek om ballet te gaan en dat is niet onze liefhebberij. Vanaf het park 20 minuutjes rijden naar ons Howard Johnson Inn Express hotel in het westen van Winnipeg. Van buiten wat oud, de kamer ruikt ook wat oud maar wel volledig gerenoveerd. Zeker niet verkeerd, eigenlijk best een aardig hotel. Nu relaxen en een keuze proberen te maken uit het enorme zenderaanbod op tv. Wat wel grappig is bij het zappen, van de 100 zenders zijn op minstens 70 zenders reclameboodschapppen bezig. Eén aflevering van Law and Order is goed voor zo'n 8 reclameonderbrekingen... Best irritant!

Groetjes uit Winnipeg

• 28 Juli 2016 - 10:46

Ivo:

Geweldig, die berenfoto´s.
    Have fun!

Ivo

• 05 Augustus 2016 - 21:20

Marc:

gaaf zeg...zo'n soort aquariumtunnel maar dan onder het ijsberen verblijf.