Glijbanen... - Reisverslag uit Scipio, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Glijbanen... - Reisverslag uit Scipio, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Glijbanen...

Door: Arjan

02 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Scipio

Vandaag hadden we een rustige dag. We wilden naar Lava Hot Springs. Dit zijn natuurlijke hot springs waar in je kunt relaxen. Daarnaast ligt een waterpark met glijbanen. De jongens hadden er zin in en het was maar een uurtje rijden van ons hotel. We zouden er rond 10 uur zijn en tot een uur of 2 blijven zodat we daarna nog even wat kilometers konden maken naar onze volgende hotel.
We kwamen inderdaad om 10 uur aan in Lava Hot Springs maar… dicht. Dit hadden we al verwacht aangezien zich donkere wolken hadden samengepakt en het overal in de omgeving flink regende.
Voor de heren toch wel een teleurstelling natuurlijk. Maar goed, we gingen richting Salt Lake City dus daar moest toch ook wel een waterpark te vinden zijn. Internet afspeuren en gevonden! Om kwart voor 2 kwamen we aan bij het Seven Peaks Water park in Provo, Utah. Dit na een paar uur durende, redelijk saaie rit over de Interstate 15. Deze loopt door Salt Lake City maar we hadden geen zin om daar te stoppen. Salt Lake City hebben we vaker gezien en vinden we niet de meest interessante stad van de USA.
In het Seven Peaks Waterpark hebben we een Family Splash kaart gekocht. Dit bestond uit 4 toegangskaartjes, vier banden voor op het water, een kluisje voor je spullen en vier maaltijden. Kost de hoofdprijs maar dan heb je ook wat. In het park zijn geweldige glijbanen, een lazy river, een golfslagbad en nog veel meer. De jongens genoten. Ze hebben de hele middag alle glijbanen meerdere keren uitgeprobeerd. Er waren er bij die zeer heftig waren. Bijna loodrecht naar beneden op een matje, met zijn tweeën op een band door een buis en nog veel meer. We zijn hier tot half 8 gebleven. Dit was langer dan gepland, maar de jongens hadden zo’n plezier dat we gewoon niet eerder weg konden.
Na nog een uurtje rijden kwamen we rond kwart voor 9 aan in ons Scipio Hotel in Scipio. Het enige hotel in het dorp maar geweldig. Ook hier een zwembad dus nog maar een duik met zijn vieren. Waarom niet? Nu, kwart over 10, allemaal uitgeteld. Voor de jongens niet echt een rustdag maar ze zullen het er nog lang over hebben.

Groetjes uit Scipio

• 03 Augustus 2016 - 22:47

Heidy:

Hey Jullie daar. Leuk om de verslagen te lezen. Veel plezier nog.

• 05 Augustus 2016 - 21:40

Marc:

Leuk!! ik wil ook van zon glijbaan