Warm... - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Warm... - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Warm...

Door: Arjan

06 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Las Vegas

We zijn begonnen met een ontbijt in onze Maswik Lodge en namen daarna afscheid van de Grand Canyon. Om kwart over 8 reden we highway 64 op in zuidelijke richting. Bij Williams de tank weer volgegooid en Interstate 90 op richting Las Vegas. Ondertussen hadden we contact met Gerard en Annie want ook zij komen vandaag aan in Las Vegas. We hoorden van hen dat ze bij de Hoover Dam waren gestopt toen wij er nog 80 mijl vandaan waren. Dat betekende dat wij nog zo’n uur en een kwartier nodig hadden. Afgesproken dat we elkaar bij de Hoover Dam zouden ontmoeten en dat lukte. Wij waren er om kwart over 12 en parkeerden onze auto naast die van hen. Grappig toch dat je elkaar hier ontmoet nadat we allemaal al 2 weken door de USA aan het reizen zijn. Na nog wat sightseeing bij de Hoover Dam, trouwens een behoorlijk indrukwekkend ding, en een grote frisdrank, zijn we achter elkaar aan gereden naar Las Vegas. Rond 3 uur kwamen we aan bij ons Casino Royale hotel aan de Las Vegas Strip. Geweldige locatie! De kamer is super en we zitten hartstikke centraal. Het inchecken liep gesmeerd, de auto staat veilig in de parkeergarage en 2 dagen Las Vegas is begonnen. Na een biertje, wat relaxtijd en zwemtijd voor de jongen, liepen we de strip op. Eerst naar de Venetian. Wat een indrukwekkend gebouw. Binnen is Venetië in de avond nagebootst, inclusief gondels, San Marco plein en avondschemering met wat bewolking. Zeer indrukwekkend. Bovendien heerlijk koel want buiten was het 106 F (41 C), best warm dus. Even wennen na de koelte van de afgelopen dagen. Na de Venetian zijn we de fonteinenshow van de Bellagio gaan kijken. Ook leuk, maar deze gaan we ook nog in het donker proberen met verlichting. Nog gaver waarschijnlijk. Verder gaan lopen naar MGM Grand om daar te gaan eten bij een buffet. Daar aangekomen bleek het buffet behoorlijk duurder te zijn geworden dan we in ons hoofd hadden. En het was ook nog zaterdagavond… 37 dollar exclusief taks per persoon vonden we te gek aangezien de jongens ook de volwassenenprijs moesten gaan betalen. Morgen een ander buffet proberen, nu een lekkere Gourmet Burger gegeten in New York New York. De jongens zagen natuurlijk de achtbaan en we besloten dat morgen te gaan doen. Wel op het kidscourt geflipperd en geracet op de Daytona Nascar baan. De heren genoten.
Toen we buiten kwamen was het intussen donker en dan ziet Las Vegas er op zijn gaafst uit. Neon, reclame, enorme videoschermen, muziek, mensen, auto’s, sirenes, kortom een gekkenhuis. We besloten nog even door te gaan naar Excalibur en Luxor. Dit met de monorail gedaan. In Luxor nog een lift gepakt om hoog in de piramide terecht te komen. Mooi uitzicht op het casino vanaf verdieping 22. Het is niet te geloven wat je in Las Vegas meemaakt. Je kijkt je ogen uit en de jongens waren erg onder de indruk.
Nadat we weer terug waren gegaan naar MGM Grand hebben we een 24 uurs ticket voor de monorail gekocht. Dat scheelt een boel geloop morgen. Om 11 uur waren we terug in het hotel en de jongens vielen na het douchen direct in slaap. Gerard en Annie hebben een kamer schuin tegenover ons en Stefanie heeft Annie overgehaald nog even wat fruitautomaten in het casino onder ons te proberen. Ik verwacht ze straks terug met een winst van 15 miljoen…

Groetjes uit Las Vegas

• 07 Augustus 2016 - 10:28

Louis:

Leuk om jullie reis zo te kunnen volgen! Heel veel plezier in Las Vegas! Lezen we morgen over het fruitautomaten avontuur?

Groetjes Louis, Arja, Fenna en Tim

• 22 Augustus 2016 - 21:40

Marc:

die dam is echt huge... en las vegas ziet er zo gaaf uit...zo over de top dat het helemaal fantastisch is...een groot pretpark/disneyland. En hebben Annie en Stefanie de jackpot binnen gehaald?