Dino's... - Reisverslag uit Vernal, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Dino's... - Reisverslag uit Vernal, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Dino's...

09 Juli 2018 | Verenigde Staten, Vernal

Vanochtend zijn we gaan 'ontbijten' in de lobby van het hotel. Het 'ontbijt' bestond uit donuts, cakejes, jus d'orange, redelijke koffie en een banaan. Maar toch lekker. We zaten aan een grote tafel in de lobby die op een huiskamer leek. Ondertussen een erg leuk gesprek met, ik denk, de moeder van Jennifer. De tanden waren namelijk ongeveer even wit. Erg gastvrije mensen. Ook de heer des huizes liet nog even van zich horen vanwege een confrontatie met een ontevreden, zeer a-sociale klant. Ze verontschuldigden tegenover ons, want natuurlijk helemaal niet nodig was. De klant gedroeg zich als een idioot, maar blijkbaar dreigend genoeg want op een gegeven moment kwamen er 2 politiewagens voor rijden. De klant was intussen al met opgestoken middelvinger gevlogen. Wel bijzonder trouwens, een zeer streng kijkende, Amerikaanse politieman die de deur voor me open houdt en me daarbij vriendelijke groet, omdat ik twee bakkies koffie in mijn hand had. Ze kunnen dus wel degelijk aardig zijn, die Amerikaanse politiemensen.
De jongens zijn tijdens de koffie ook nog even gaan zwemmen in het kleine, maar leuke zwembad en bijbehorende hot-tub.
Na een bezoek aan de Walmart zijn we op weg gegaan naar Dinosaur National Monument in Utah. Mooie rit door het noordwesten van Colorado, waar het steeds droger en heter werd. De hoogste temperatuur die we hebben gezien was 104 F, zo'n 40 graden Celsius. Na een stop in het plaatselijke park van Rangeley, waar we onze broodjes met worst en plastic kaas hebben gegeten, kwamen we halverwege de middag aan bij Dinosaur. Wandelschoenen aan en het Visitor Center in. De jongens hebben de stempels in de intussen overvolle National Park Passports gezet en we hebben de bus gepakt naar de Quarry. De vorige keer dat we hier waren werd deze opgeknapt en was dus gesloten, maar nu konden de jongens het inhalen. Gaaf hoor, een wand vol met dinosaurusbotten waar een gebouw omheen is gezet om het te conserveren. Er was een bijna compleet Stegosaurus-skelet te zien. Na dit indrukwekkende bezoek terug met de bus naar het Visitor Center en de auto gehaald. Met de auto de Scenic Drive gaan rijden. Blijft erg mooi, ondanks dat we dit al eerder hadden gedaan. Een mooie wandeling gemaakt tegen een rots op naar petroglyphen, indianentekeningen. Vanuit de hoogte heb je een super uitzicht op de omgeving. En een deel van de wandeling liep je in de schaduw, wat met deze temperaturen niet onaangenaam was. Na nog een klein wandelingetje naar meer petroglyphen nog pootje gebaad in de Green River die door Dinosaur National Monument loopt.
Het was opnieuw een zeer mooi bezoek aan dit park. Het heeft meer te bieden dan alleen de dinosaurusbotten door het fenomenale natuurschoon.
Om 19 uur waren we in ons Microtel Inn hotel in Vernal. Mooie, ruime kamer met grote badkamer. Ook hebben we de mogelijkheid om de kleren van de heenreis en de afgelopen dagen te wassen.
We zijn gaan eten bij JB's Restaurant. Een restaurant in onvervalste, Amerikaanse stijl met een bediening in ook onvervalste Amerikaanse stijl. Sprekend met een accent worden er verontschuldigingen aangeboden omdat het bord te hard op tafel wordt gezet, om vervolgens het volgende bord even hard, zo niet harder op de tafel te smijten. In dezelfde ruimte zat ook een enorme familie met irritante kinderen met heel veel herrie. Eén kind vond het nodig om het hele bord eten op de grond te gooien. Ook daarvoor kregen we de verontschuldigingen aangeboden van de bijbehorende oma van de familie. Wel een grappig detail dat de medewerkers die, toen de familie was vetrokken, de boel moesten schoonmaken, opnieuw met een mooi accent, het betrokken rotzooi makende kind hadden willen voorzien van een 'butkick' als het hun kind was geweest. Helemaal voor te stellen!
Het eten was overigens prima.
Nu liggen de jongens in het zwembad en wij regelen de was verder met Weather Channel op de achtergrond. Morgen wordt het weer heet...

Groeten uit Vernal

• 10 Juli 2018 - 10:08

Riekie:

je bent weer goed in je verhalen groetjes.

• 10 Juli 2018 - 20:04

Jaap: