Busch... - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Busch... - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Busch...

Door: Arjan

20 Juli 2018 | Verenigde Staten, Kissimmee

Nadat we om 8 uur waren opgestaan en weer een light breakfast hadden genuttigd, onderweg naar het volgende pretpark: Busch Gardens Tampa Bay. 75 minuten rijden en hopen dat het niet zo'n teleurstelling wordt als gisteren. Wel besloten dat we de auto laten voor wat het is. We proberen wel met ducttape een en ander provisorisch te repareren.
Aangekomen op de parkeerplaats vond ik het nodig om lekker te struikelen over een opstaand randje omdat ik te gehaast even terug naar de auto ging om mijn petje te halen. Ik ging plat maar kon mezelf nog net redden zodat ik niet volledig op mijn gezicht ging. Het enkeltje vond dit minder maar ging gelukkig ook net goed. Stefanie en de jongens lagen dubbel omdat ze mij ineens achter de struiken zagen verdwijnen... Zal er ook best grappig hebben uit gezien.
Bij de ingang van het park werd ons direct iets duidelijk: Hier is het een stuk minder druk en is de sfeer een stuk relaxter. Busch Gardens is geweldig! De perfecte combinatie van een dierentuin met een pretpark. Een geen gewoon pretpark maar eentje vol met thrill-rides, de ene achtbaan nog enger dan de andere. De jongens konden alles doen wat ze wilden en ook nog meerdere keren. Stefanie heeft ook alle achtbanen gedaan en ik heb er één overgeslagen. Ik wilde ook de Sheikra overslaan, maar nadat Stefanie en de jongens deze hadden uitgeprobeerd hebben ze me toch overgehaald. Had ik het maar nooit gedaan! Een achtbaan met 2 loodrechte drops waarbij ze je bij de eerste ook nog even stilzetten hangend over het randje. Dit was voor mij de eerste en de laatste keer. Wat vond ik het vreselijk...
We hadden kaartjes inclusief eten en drinken dus dat was super. Lekker wat gegeten en we konden de hele dag flesjes ijskoud water en frisdrank halen. Wel zo fijn met het weer hier. Super warm, maar heel vochtig, dus je zweet echt straaltjes. Ook in Busch Gardens weer prachtig vuurwerk. Dat was minder spectaculair dan Disney, maar dat is ook niet iets waarvoor je naar een pretpark gaat.
Helaas was vandaag het weer niet super. Een paar keiharde regenbuien waardoor de attracties een tijdje stilstonden, maar dat was echt het enige minpuntje. Het was een heerlijke dag en het was heel veel leuker dan Disney. Voor iedereen die ooit naar Florida gaat: Ga als je de kans hebt dan naar Busch Gardens Tampa Bay!
Na een rit terug met de ruitenwissers in de intervalstand terwijl het niet regende, kun je nagaan hoe vochtig het is, lagen we om half 1 nog meer afgepeigerd in ons bed.

Groeten uit Kissmmee

• 01 Augustus 2018 - 10:30

Marc:

dat klinkt allemaal wel beter dan gisteren daar. gelukkig niet andersom gedaan