Sanibel... - Reisverslag uit Cape Coral, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Sanibel... - Reisverslag uit Cape Coral, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Sanibel...

Door: Arjan

28 Juli 2018 | Verenigde Staten, Cape Coral

Natuurlijk vanochtend eerst de matige kwalificatie van Max gekeken en daarna de prachtige tijdrit van Dumoulin in de Tour. Wat een weelde, 2 Nederlanders bij de eerste vijf in de Tour.
Na dit alles rustig aan gedaan. Met Neil gaat het nu echt weer wat beter. We zijn naar de supermarkt gegaan en hebben een badmuts voor Neil gekocht zodat hij met oordoppen en daarover een badmuts toch kan zwemmen.
Zo rond en uur of 3 zijn we vertrokken richting Sanibel Island. We wilden graag naar het strand en dan blijven tot de zonsondergang. Het was de vraag of dat ging lukken want de lucht werd erg donker en we zagen al bliksem en hoorden de donder. Maar goed, gewoon proberen want richting westen zag het er beter uit. Aangekomen op Sanibel was het prima weer en we vonden een mooie plek op Bowman's Beach. Onze strandstoelen, uit de garage. neergezet op een prachtig wit zandstrand met helaas wat minder schelpen. Ook hier was het zeewater echt ongelooflijk warm. Konden we ons niet herinneren van vorige keren. Achter ons betrok het op een gegeven moment behoorlijk en het begon wat te waaien. Leek er op dat we moesten gaan vluchten voor het weer. Gewoon volhouden en dat was maar goed ook. Om ons heen ging het overal behoorlijk tekeer maar wij hebben geen druppel gehad en ook geen donder en bliksem. Wel een prachtige zonsondergang omdat er ook wat wolken waren. Toch ook nog behoorlijk wat schelpen gevonden en we hebben lekker op het strand gegeten. We hadden salades meegenomen in de grote Amerikaanse koelbox die in de garage van ons huis staat voor gebruik en ook glazed donuts als toetje. Water en cola hadden we ook mee in de cooler.
Wat een heerlijke dag was het en wat fijn dat Neil er ook weer van kan genieten. Ook Nolan en wij genoten met volle teugen. Sanibel is een mooi tropisch paradijs. En ook toch nog behoorlijk wat schelpen kunnen toevoegen aan ons emmertje.
Teruglopend naar de auto in het halve donker werden we volledig lek geprikt door miniscule beestjes. Geen idee wat voor akelige beesten dat waren. Ook muggen waren er in overvloed.
Na een rit van zo'n 3 kwartier kwamen we om kwart voor 10 aan bij ons huis. Allemaal het zout en het zand eraf douchen en de 'medische verzorging' voor Neil's oren regelen. Nu eerst nog een Busch biertje, 10x beter dan dat waterige Budweiser, bij de TV en straks lekker slapen.
Morgenochtend 9 uur, de Grand Prix van Hongarije op ESPN. Heerlijk!

• 29 Juli 2018 - 08:58

Jaap:

Nu nog een foto van Neil met badmuts!

• 29 Juli 2018 - 09:24

Gerard:

Dit is zo ongeveer het summum van vakantie zon ,zee ,mooie luchten ,fijn zand tussen de tenen en een Amerikaans grote koelbox met Amerikaanse inhoud. Fijn dat Neil weer kan meedoen. Dat beestjes je aan het eind te pakken nemen is een straf voor al het moois.

• 01 Augustus 2018 - 10:42

Marc: