Opnieuw... - Reisverslag uit Cape Coral, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Opnieuw... - Reisverslag uit Cape Coral, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Opnieuw...

Door: Arjan

02 Augustus 2018 | Verenigde Staten, Cape Coral

Vanochtend iets minder haast gemaakt. Rustig ontbeten en het nieuws gelezen. Nu waren we om half 12 bij het Sun Splash Family Waterpark. Hopen op beter weer vandaag, maar het zag er goed uit. Dus ook alvast maar even heel goed ingesmeerd. Bij de ingang werd ons meteen uitgelegd dat als het weer opnieuw mis zou gaan dat we dan niet nogmaals op hetzelfde kaartje naar binnen mochten. Hoeft ook niet want we gaan hier morgen toch weg.
Het weer was en bleef prachtig. Genoten van de spectaculaire glijbanen, ongeveer 1623 rondjes in de Lazy River en in de zon gebakken. Er waren glijbanen waarvan je in een duoband naar beneden kon. Heel gaaf! In de racehouding op zo'n ding en het ging loeihard. Bijna omslaan halverwege en met een grote plons in het bassin terecht komen. Het was loeiheet en de wolken werden juist alleen maar minder in de loop van de dag. Is normaal gesproken andersom. We hadden gisteren souvenirbekers gekocht die je iedere keer voor 99 cent opnieuw kunt laten vullen. En ook hier geldt, (ijs)water is altijd gratis. Blijft toch een verschil met Nederland waar je vaak niet eens gewoon water krijgt, maar alleen een dure Spa Blauw. Belachelijk!
We zijn de hele dag gebleven tot we er om 5 uur uit werden geschopt. Allemaal bruin (Stefanie en Nolan) en rood (Neil en ik). Wat een heerlijke laatste dag in Cape Coral!
Terug bij het huis eerst allemaal onder de douche en de laatste was verzameld en in de wasmachine gestopt. Stefanie en ik zijn naar de Walmart gegaan om wat vlees te kopen, water en nieuwe zonnebrand. We zijn door de zonebrand heen.
Teruggekomen eerst nog een uurtje in het zwembad gedobberd tot de wolken wel erg donker werden. Daarna gedwongen overdekt gaan zitten want er barstte een enorm onweer los. Hevige donder en bliksem en keiharde regen. Dus toch nog, maar maakt voor ons geen bal meer uit. We zaten droog en genoten van het heftige weer.
Na dit natuurgeweld de bbq aan en lekker gegeten met zijn vieren. Nog wat restjes opgemaakt en het eten hebben de jongens zelfs nog marshmellows geroosterd boven de bbq. Die hadden we al een tijdje geleden gekocht. De bbq is nu aan het afkoelen en ga ik zo schoonmaken. Stefanie en de jongens zijn intussen de tassen alvast in orde aan het maken. Ook moeten we nog met een doekje door het huis, maar we hebben het heel netjes gehouden en waren eigenlijk alleen binnen om te slapen. Dus heel vies is het echt niet.
Het waren 2 heerlijke weken in Cape Coral. Cape Coral is trouwens de snelst groeiende stad van de VS. Er wonen nu al 150.000 mensen. Men maakt zich wel zorgen of Cape Coral wel klimaatbestendig is in verband met het onstuimige weer hier. Orkanen zijn natuurlijk ook niet zeldzaam.
Natuurlijk was ons weer ook niet altijd super, maar de zomer valt hier in het regenseizoen dus ook dat is niet ongewoon. Bijna iedere dag valt er regen. Wil je dat niet dan moet je tussen november en april gaan. Maar goed, Stefanie en ik waren in 2002 met Kerst en Oud en Nieuw in Florida en we dreven tijdens de jaarwisseling zo'n beetje uit Disney's Magic Kingdom. Toen stonden we ook tot de enkels in het water.
Morgenochtend komt Juergen vlak voor tienen en trekken we hier de deur voorgoed achter ons dicht. Op naar the Everglades, The Keys, Dry Tortugas en Biscayne. We gaan nog een aantal dagen genieten.

Groeten uit Cape Voral