Frisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Frisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Frisco

Door: Arjan

15 Augustus 2010 | Verenigde Staten, San Francisco

Vanochtend na een prima hotelontbijtje vertrokken vanuit Fresno richting San Francisco. We waren om 9 uur onderweg, dus mooi op tijd. Daardoor hadden we de tijd om een alternatieve route te rijden, omdat we pas om 2 uur in ons hotel wilden zijn. Eerst een stukje snelweg en daarna binnendoor naar Highway 1, de Pacific Coast Highway. Erg mooie route. Eerst door de gele heuvels (droog gras) wat door de zon en de schaduwen gouden effecten geeft. Heel bijzonder. Daarna over een bochtige weg door bossen met megahoge redwoods. Uiteindelijk op de 1 inde zeemist, dus zonder zon en koud. We wisten natuurlijk van de hier altijd aanwezige zeemist, maar het blijft toch altijd zonde. Je zou er maar wonen, iedere middag de zon weg........Het was ook nog maar 60 graden, zo'n 15/16 graden voor ons. Effe wennen. Lekker doorgereden, met wel wat drukte, ook op zondag, Naar San Francisco. Daar was ineens de zeemist weg!!! We zagen de Golden Gate en ja, dit is één van dé steden van de USA. Mooi, authentiek, vriendelijk en gewoon leuk. Druk, maar niet te, maar wel fris, Maar goed, trui aan en ook dat is niet erg. Prima hotel aan Lombard Street. We waren daar om 5 over 2 en konden de auto parkeren bij het hotel. Is perfect dus lekker laten staan de komende 2 dagen en de bus pakken.
In het hotel eerst even orde in onze eigen chaos gaan scheppen en daarna gaan lopen. Eerst via Marina naar Ghirardelli Square en daar natuurlijk wat chocolade gekocht. Aan de baai witte chocolade en chocolade met mint gegeten. Ondertussen een mooi uitzicht op de Golden Gate en Alcatraz. Na de chocolade doorgelopen naar Fisherman's Wharf. Natuurlijk als echte toerist even de zeeleeuwen gaan bekijken bij Pier 39 en ons even in de commerciële kermis van Pier 39 gestort. Heerlijk zalm gegeten bij de Pier Market. Nog even een petje, t-shirtje, vest, magneet, etc. gekocht en gaan lopen naar Taylor Street. Daar met de jongens alvast de Cable Car bekeken, waar we morgen mee zullen gaan rijden. Stukje verder gelopen en vanuit Columbus bus 30 genomen naar Chestnut en uitgestapt bij Pierce. Eén blokje lopen en om half 9 terug bij het hotel.

Morgen staat een boottocht en verdere sightseeing van deze prachtige stad op het programma.

San Francisco is en blijft één van onze favorieten.

Groeten uit San Francisco

• 16 Augustus 2010 - 11:54

Henk En Jeanne:

En wat betreft SF-nicknames:
    When you refer to San Francisco as Frisco or San Fran, you're marking yourself as an outsider. No one here calls it that, and those abbreviations grate on our ears. We say San Francisco or The City.
    (an inhabitant of SF)
    Jullie reisverslagen zijn boeiend. Nu toch ook weer stadsmensen geworden?