Bonk!! - Reisverslag uit Zevenaar, Nederland van usareis2010 - WaarBenJij.nu Bonk!! - Reisverslag uit Zevenaar, Nederland van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Bonk!!

Door: Arjan

29 Augustus 2010 | Nederland, Zevenaar

Vanochtend eerst een lekker omeletje in ons laatste Best Western Empire Towers Hotel in Sioux Falls. Nog even voor de laatste dingetjes naar de Wal-Mart en op weg naar Minneapolis. We zijn niet over de Interstate gegaan maar we hebben een mooie route genomen. Eerst Highway 23 en daarna de 212. Op de 23 kwamen we langs Pipestone National Monument. We kenden het niet dus ik ben even het Visitor Center ingelopen om te kijken. Ik werd ontvangen door een allervriendelijkste Park Rang(st)er. Ze was blij verrast een Nederlander op bezoek te hebben en gaf me meteen een leenexemplaar met info en route van een te lopen trail. Ik bedankte haar vriendelijk en ging naar de WC. Op de WC kwam ik erachter dat het een wandeling was van 1,5 kilometer naar wat kleine rotsjes en een waterval. Ik zag dat het geleende boekje ook te koop was dus aan de Park Rang(st)er aangegeven dat ik het boekje zou gaan kopen in de Gift Shop, maar eerst even vrouw en kinderen zou gaan halen. Anders zou het wel erg opvallen dat ik de trail niet had gelopen……Deze Park Rang(st)er zit w.s. nu nog te wachten op een Hollandse man met bril en zijn vrouw en kinderen. Pipestone National Monument is niet echt iets voor ons.
Verder gereden door een mooi landschap met prachtige boerderijen en in de dorpen mooie huizen met fantastische gazons. In Minnesota is het goed wonen.
Om half 2 waren we in de Mall of America, dus was de cirkel rond. Neil en Nolan waren blij verrast. De heren hebben genoten van een aantal attracties in Nickelodeon Universe en we hebben fastfood Chinees gegeten bij de Panda Express. Om 4 uur waren we bij het afleverpunt van onze huurauto. Nog wat spullen verwisseld in de tassen, lange broek aan, koelbox bij het vuilnis gezet en de autozitjes (5 euro per stuk op Marktplaats) in de auto achtergelaten. Nog een 20 minuten durende discussie gevoerd met een Alamo-medewerker omdat we de auto een dag te laat zouden hebben teruggebracht en dus even 87 dollar moesten bijbetalen…… Zijn gegevens spraken de mijne tegen. Na een telefoontje uiteindelijk in mijn voordeel beslist. Het blijven boeven, die autoverhuurfiguren. Alleen tassen ingeleverd bij de balie, want we hadden gisteravond al ingecheckt via internet en de boardingpasses geprint. Dit verliep soepel. Het voordeel als je met Icelandair vliegt is dat je aankomt en vertrekt vanuit een kleine terminal, vergelijkbaar met b.v. Eindhoven. Deze terminal is volledig gescheiden van de grote terminal. Heerlijk rustig. Nog onze laatste frisdranken opgedronken en door de security. Deze was streng, allemaal schoenen uit, kinderen moesten hun eigen reisdocument en boardingpass vasthouden etc. En dan wachten..….Gelukkig een overdekt speeltuintje, dus de heren vermaakten zich.
Goede vlucht gehad naar Reykjavik. TV gekeken, muziek geluisterd en de jongens hebben geslapen. In IJsland lang wachten bij de douane, weer schoenen uit, flesjes water inleveren die we in Amerika speciaal na de security hadden gekocht. Zelfs het pakje limonade die de jongens IN het vliegtuig hadden gekregen moesten ze inleveren!!! Wat een gelul!! Dus geen drinken meer…… Dan maar wachten tot we in het vliegtuig weer wat krijgen.
En inderdaad, de jongens kregen in het vliegtuig een nieuw sapje. Van Reykjavik naar Amsterdam was aar 2 en een half uur, dus we kwamen, na een zeer harde landing, om 10 over half 1 stuiterend de landingsbaan op. Bagage van de band gehaald en we werden ontvangen door Annie, Gerard, Florien, Raymond, Ellis en Bart. Erg leuk!!

Het einde van een fantastische reis!!

Groeten uit Zevenaar

• 30 Augustus 2010 - 05:59