Veiligheid... - Reisverslag uit Blackfoot, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Veiligheid... - Reisverslag uit Blackfoot, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Veiligheid...

Door: Arjan

15 Juli 2014 | Verenigde Staten, Blackfoot

Na het prima continental breakfast in ons Legacy Inn hotel vertrokken we richting Salt Lake City. Eerst nog even tanken voor $ 3,75 per gallon. Een gallon is 3,8 liter en een dollar 75 eurocent dus omgerekend 75 eurocent per liter. Jaloersmakende prijzen! Ook nog even langs de Walmart voor een salade voor tussen de middag, water, frisdrank, 2 Tom & Jerry dvd's, die overigens prima werken in de standaard dvd-speler in onze auto en wat andere dingen.
We hadden een behoorlijke rit voor de boeg met als tussenstop Salt Lake City. Het landschap tussen Price en Salt Lake City is mooi. Tafelbergen, canyons, veel bochten, maar het rijdt toch lekker door. Rond een uur of 11 waren we in Salt Lake City. Hier niet al te veel tijd doorgebracht omdat het een voor ons bekende stad is en het ook niet heel bijzonder is. Wel even naar het State Capitol van Utah en natuurlijk langs het mormonenbolwerk Temple Square. Na het bezoekje aan Salt Lake City dachten we te gaan lunchen aan het Great Salt Lake, maar dit is niet gelukt. We kwamen op allerlei binnendoorwegen terecht maar het meer kwam maar niet dichterbij. Dus de plaatselijk sport-, speel- en relaxgelegenheid van Plain City gebruikt voor de lunch. Er stond ook een frame wat door moest gaan voor een voetbaldoel, deed een beetje denken aan het voetbaldoel van de jongens thuis met een net die echt zijn beste tijd heeft gehad. Maar goed de jongens hebben heerlijk gevoetbald. Tijdens onze lunch was de plaatselijke cheerleadersclub aan het repeteren. Leuk!
's Middags om half 4 kwamen we aan in het Pocatello Aquatic Park, het gemeentelijk zwembad van Pocatello, Idaho met een Lazy River waar je heerlijk relaxed met een band doorheen dobbert, echt wat voor mij dus. Een ondiep bad, een diep bad en een gave glijbaan. De jongens hebben dik 3 uur gezwommen en wij af en toe, verder lekker in een ligstoel gehangen, gelezen en muziek geluisterd. Heerlijk! Het is ons wel duidelijk geworden wat het verschil is in veiligheidsmaatregelen in Amerika en Nederland. Het zwembad was niet al te groot, maar we telden sowieso al 12 lifeguards die constant fluitten. Niet rennen, niet in banden springen, je wordt goed in de gaten gehouden. Je voelt je bijna bekeken... Het mooiste is nog dat ieder half uur er een harde fluit klinkt van alle lifeguards tegelijk en dat dan iedereen zich haast om het zwembad uit te gaan. Een aantal lifeguards speurt dan de bodem af om er zeker van te zijn dat er niemand op de bodem ligt. De jongens hadden natuurlijk geen idee, maar pasten zich snel aan. Want ja, als iedereen ineens uit het water gaat dan doe je dat ook maar. Alleen niet rennen went moeilijk, want in Nederland rennen alle kinderen in een zwembad. Maar het was te gek. Lekker temperatuurtje met een windje dus prima uit te houden!
Na het zwemmen bij de Applebee's in Pocatello de befaamde Bourbon Street Steak gegeten en nog een half uurtje in de auto naar ons prachtige Best Western Blackfoot Inn hotel. Heerlijke kamer en lekker rustig. Het was een relaxte dag. Idaho is aangenaam, het landschap nu nog niet spectaculair maar dat komt morgen.

Groeten uit Blackfoot.

• 16 Juli 2014 - 16:41

Gerard:

wij hebben jaren geleden ook gedwaald om bij het Salt lake te komen toen we er uren later iets van zagen was het niet de moeite waard. Dan zie ik ook liever sheerleaders de jongens inmiddels toch ook?

• 16 Juli 2014 - 21:46

Allard:

Zo zie je maar weer. De reis er naar toe is vaak betere dan het doel op zich.
    Alles goed met de gezondheid ?

Veel plezier!

• 17 Juli 2014 - 05:31

Wat leuk Allard dat je mee leest. Hier alles onder controle. Hoe was het op IJsland?

• 17 Juli 2014 - 20:47

Petra Verhagen :

Het gezegde "big brother is watching you" was dus van toepassing. Op dat punt is het een zieke maatschappij. Maar wel grappig om mee te maken.