Gators... - Reisverslag uit Florida City, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Gators... - Reisverslag uit Florida City, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Gators...

Door: Arjan

03 Augustus 2018 | Verenigde Staten, Florida City

De wekker stond vanochtend om half 8. We moesten namelijk om 10 uur ons huis uit zijn en we wilden nog rustig kunnen ontbijten.
Na het ontbijt hebben we de tafels nog even afgenomen, de wasbakjes schoongemaakt en de laatste rommeltjes opgeruimd. Om half 10 zaten we op het terras en waren we helemaal klaar. Zelfs de auto al ingepakt. Juergen was er net voor tienen. Hij heeft een rondje door het huis gemaakt, we hebben het elektraverbruik opgenomen en nog wat gebabbeld. Alles werd goedgekeurd. Aardige vent die Juergen. Hij woont sinds 2010 samen met zijn vrouw permanent in Cape Coral. Wel grappig dat hij nog steeds Engels spreekt met een Duits accent.
Na wat laatste foto's vertrokken we richting Everglades National Park, maar nu naar de grote ingang bij Homestead. Wel met een omweg want Stefanie heeft nog wat wit zand gehaald op het strand van Fort Myers Beach. We hebben straks rood zand uit Arches, wit zand uit Fort Myers en als het goed is geel zand op Key West.
Highway 41 hebben we afgelopen maandag ook al gereden, alleen nu was het zonnig. Geeft toch een ander beeld. Het was best een eind en rond half 4 kwamen we aan bij de Everglades. Natuurlijk eerst een Visitor Center stop voor de stempels en meteen door. We hadden besloten om meteen helemaal door te rijden naar het verste punt in het park, Flamingo. Dat was 38 mijl rijden. De rit er naartoe is veel van hetzelfde maar de Everglades blijven mooi. Aangekomen bij Flamingo bleek er niet veel te beleven. In het verleden was het een leuke haven en een mooi museum, maar helaas heeft orkaan Irma roet in het eten gegooid. Het is ernstig beschadigd en nog niet hersteld. Wel heb je een mooi uitzicht op wat kleine, onbewoonde keys. Na een half uurtje weer de auto in en langzaamaan teruggereden. Onderweg een grote schildpad in de berm. Natuurlijk veel foto's en film gemaakt. Het was heel erg rustig dus midden op de weg stilstaan, geen probleem.
Bijna aan het begin van het park kun je de Anhinga Trail lopen. Dat is gaaf! Je loopt langs het water en we hebben daar in totaal 3 alligators gezien. Eentje was heel erg dichtbij. Ook weer grote schildpadden. Het was zonnig en al wat later op de dag, dus ook het licht was erg mooi. Verder heel veel enorme sprinkhanen met prachtige kleuren. Zijn niet mijn vrienden, maar zolang ze stil blijven zitten is er niets aan de hand. Wat we ook hebben geleerd: Deze grote sprinkhanen kunnen goed zwemmen, een erg grappig gezicht.
Dit was Everglades National Park voor vandaag. Misschien dat we morgenochtend nog even terug gaan naar de Anhinga Trail want normaal gesproken zijn daar ook erg mooie vogels te zien. We hadden het idee dat die er nu niet waren omdat we wat later waren. Bovendien moeten we toch die kant op want we willen nog graag naar de Robert is Here Fruit Stand. Daar zijn we in het verleden ooit eens bij toeval terecht gekomen en een paar jaar geleden ook met de jongens geweest. Daar koop je de meest uiteenlopende verse vruchten en de lekkerste verse smoothies die je ooit hebt geproefd.
Nu lekker liggen in onze koele kamer. We slapen in het Best Western Gateway to the Keys hotel in Florida City. Fijn hotel!

Groeten uit Florida City