Bruggen - Reisverslag uit Osceola, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Bruggen - Reisverslag uit Osceola, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Bruggen

Door: Arjan

30 Juli 2010 | Verenigde Staten, Osceola

Nog even de Buddy Holly crashplek opgezocht. Was een heel andere plek dan waar wij hebben gezocht. Blijkbaar was mijn Google Maps route onbetrouwbaar.....
Vanochtend eerst genoten in ons Days Inn hotel van een heerlijk ontbijt: ragout, allerlei soorten (Amerikaans) "brood", cornflakes, wafels, pindakaas, fruit etc. etc. Een goed begin! Maar erg slecht weer.....
Naar het Iowa State Capitol geweest in Des Moines. Erg fraai met z'n gouden koepel. Vanuit Des Moines door waanzinnige regenbuien (bijna zwarte lucht!!) naar Winterset gereden en de plaatselijke Tourist Office bezocht waar een zeer vriendelijke heer op leeftijd ons perfect doch traag vertelde waar we de beroemde Bridges of Madison County konden vinden. Gelukkig ging de uitleg niet zo snel waardoor de regen intussen kon ophouden. Nog even gekeken bij de kroeg uit de film met Clint. Winterset is erg leuk en authentiek met een mooi courthouse in het midden. We hebben in Winterset het geboortehuis van John Wayne bezocht. Wat een klein huis zeg!! Maar wel erg leuk om geweest te zijn. In het naastgelegen pand wordt zeer bedreven een commercieel slaatje uit The Legend geslagen.
In Winterset het City Park bezocht en onze eerste brug gescoord, de Cutler-Donahoe Bridge. Te gek!! In het City Park met de jongens door een doolhof gedwaald en daarna hebben ze gespeeld in de nabijgelegen speeltuin. Vanuit het City Park naar de tweede brug, de Cedar Bridge, Deze is herbouwd omdat het origineel een aantal jaren geleden door brand is verwoest. Dit is de enige brug waar je met de auto overheen mag. De laatste brug van vandaag was de beroemde Roseman Bridge (uit de film). Erg gaaf en zoals iedereen even onze namen op de binnenkant van de brug achtergelaten.
Intussen was het 13 uur en zijn we in de auto gestapt op weg naar Pella. De jongens hebben achterin een filmpje zitten kijken. Na bijna 2 uur rijden in Pella aangekomen. Heel bijzonder!! Men probeert de Nederlandse roots aan alle kanten uit te dragen maar men is zo Amerikaans als de pest!! De Windmill en de Molengracht bezocht. Trapgevels zelfs bij de Wal-Mart en het tankstation. Bij de Jaarsma Bakery geweest en een paar souvenirs gekocht. Men verkoopt daar ook De Ruijter hagelslag, Bolletje beschuit, krentenbollen en Conimex sambal en kroepoek!! Als dat niet Nederlands is....
In Pella hebben we de Pella Gospel Sing in West Market Park bezocht. Gelukkig was daar ook een te gekke speeltuin want de Gospel Sing was helemaal niks!! Vals zingende, zwaar religieuze dames en heren met een ongeveer 20-koppig ouder publiek zittend in klapstoeltjes. Wat een feest!!!
Rond half 6 vertrokken uit Pella richting Osceola waar we om half 8 aankwamen. Perfect hotel, met een zeer ongeïnteresseerde receptioniste, Even wat gaan eten en daarna hebben de jongens nog een lekkere duik genomen in het binnenzwembad van het hotel. Toeristen komen hier niet vaak volgens ons, want men lijkt erg afstandelijk. Maar goed, maakt niet uit, fantastische kamer met heerlijke bedden. Het is nu 10 uur, de jongens liggen heerlijk te slapen en wij kijken nog even TV.
Morgen richting Kansas City.

Groeten uit Osceola

• 31 Juli 2010 - 13:51

Blue Ray 36:

Leuk om jullie 'live' en met beeld te kunnen spreken! Fijne dag en tot morgen.

• 02 Augustus 2010 - 05:27

Jacq:

Was leuke zoekopdracht voor Neil en Nolan geweest: zoek de namen van Henk en Jacquelien!!!