Zand - Reisverslag uit Fort Stockton, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Zand - Reisverslag uit Fort Stockton, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Zand

Door: Arjan

04 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Fort Stockton

Vanochtend eerst uitgebreid geskyped met het thuisfront. We zaten lekker in de ochtendzon voor onze hotelkamer. Het ontbijt in ons Days Inn hotel was zoals gewoonlijk weer prima.
Wat later in de ochtend zijn we richting het terrein van de Texas Tech University gereden. Enorm!!! Gaaf hoor. Tussendoor nog even het standbeeld van Buddy Holly bezocht. Alleen snel wat gefilmd en een fotootje gemaakt want in de omgeving van Buddy bevonden zich wat ongure types. Daarna richting Wal-Mart om wat Texas Tech spullen te kopen. Stefanie heeft een te gek t-shirt gekocht en we hebben 4 TT-bekers gekocht. Verder wat brood voor onderweg meegenomen. Rond het middaguur echt de weg op richting de eerste van de 2 bezienswaardigheden van vandaag: de Odessa Meteor Crater. In dit deel van Texas zijn grote delen van het land bedekt met pindaplantages, dus veel groen langs de weg. Daarnaast is Nolan intussen de grootste ja-knikker kenner van de wereld. Hij benoemt alle ja-knikkers die hij onderweg ziet en geloof me in Texas zijn dat er nogal wat. Erg leuk om te zien hoe ja-knikkers Nolan fascineren. We wisten dat de Odessa Meteor Crater niet zo spectaculair was als de krater in Arizona maar toch effe kijken. De krater is nog maar 5 meter diep dus niet zo goed meer te zien, maar wel een leuk museum. Neil was erg blij met het zakje met 5 stukjes van de meteoor. Deze stukjes zijn pas in september 2009 uit de grond gehaald.
Hierna verder gereden naar Monahans Sand Dunes State Park. Erg leuk!! We waren helaas te laat om boards te huren waarmee je van de duinen kunt glijden, maar goed wij hebben het rennend gedaan. En......we hebben een echte slang gespot!!!! Het was een kleintje, maar eindelijk is het gelukt. Nolan vond het eng, Neil ook wel, maar ook wel spannend en daarna trots!! Gerend in het geelwitte zand en daarna in de auto waanzinnig zitten uitzweten. Veel water gedronken en verder gereden richting hotel in Fort Stockton. Daar aangekomen eerst lekker gegeten bij Dragon Buffet, een chinees buffet, aan de overkant. Nu aan het relaxen nadat we met z'n allen hebben gezwommen in het prachtige zwembad van ons super Super 8 hotel.

Een rustige, relaxte dag.

Morgen naar Big Bend National Park. Een dag waar we ons al lang erg op verheugen.

Groeten uit Fort Stockton

• 05 Augustus 2010 - 05:16

Blue Ray 36:

Da's mooi om te lezen! Maak er weer een mooie dag van vandaag.
    Ajax speelt 3 - 3 tegen PAOK en gaat naar laatste voorronde CL.

• 05 Augustus 2010 - 16:55

Ivo:

Zweten met 37 graden, WOW! :D

Hier kledder van de regenbuien! Helaas ook binnen via het plafond...

Hopen dat de schade meevalt.