Desert - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Desert - Reisverslag uit Tucson, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Desert

Door: Arjan

09 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Tucson

Vanochtend wilden we gaan ontbijten maar bleek het ineens een uur eerder te zijn. We waren toch niet alweer een tijdzone gepasseerd? We snapten het niet, maar ik heb het intussen uitgezocht. In Tucson kennen ze geen zomertijd! Daarom hebben ze dezelfde tijd als b.v. Los Angeles. Het gevolg was wel dat we om kwart voor 6!! Waren opgestaan.
Om kwart voor 9 reden we Saguaro National Park (West) in. Allereerst naar een Park Ranger om de Junior Ranger boekwerken van de jongens te laten nakijken. Leuk gesprek met ranger Chip. Hij kwam oorspronkelijk uit Maine en was erg geïnteresseerd in Europa. Hij nam ruim de tijd en was erg verrast door de enorme werkstukken die de jongens hadden gemaakt. Na een gesprek van een half uur waarin we veel kennis hebben opgedaan van de Sonoran Desert zijn de jongens opnieuw gepromoveerd. Ze zijn officieel Junior Ranger van Saguaro National Park. Een certificaat, een badge en een officiële eed afgelegd.
Na dit alles een rit door de Westkant van Saguaro gemaakt. Deze kant is eigenlijk de mooiste. Is wat kleiner maar de concentratie Saguaro’s is veel groter. Helemaal geweldig!! Veel foto’s en film gemaakt. Prachtige scenic loop.
Na Saguaro op advies van ranger Chip het Desert Museum bezocht. Chip had echt niet teveel gezegd. Een werkelijk prachtige dierentuin met alle dieren in hun natuurlijke omgeving. De Mexicaanse wolf, coyotes, beren, schorpioenen, slangen, poema en nog veel meer. Daarnaast een heel mooie Desert Trail. De jongens genoten met volle teugen!!! Aan het eind van ons bezoek een huisgemaakte cheeseburger gegeten van de barbecue. Met een pickle natuurlijk. Erg lekker!!
Auto in en terug naar Tucson. Naar het Pima Air Museum. Fantastische vliegtuigen en raketten. Nolan was helemaal in zijn element. We hebben daar nog zo’n 2 uur doorgebracht en zijn rond half 5 vertrokken voor een lange rit richting Ehrenberg. Was eigenlijk niet de bedoeling om pas zo laat te vertrekken, maar we konden vanochtend niet kiezen tussen het Desert Museum en Pima. Daarnaast wilde Neil naar het Desert Museum en Nolan naar Pima dus hebben we het maar allebei gedaan en daarbij op de koop toe genomen dat we laat in het hotel zouden zijn.
Op weg naar het hotel nog wat gegeten bij Subway en om half 9 kwamen we aan bij ons Best Western hotel. Nu nog steeds 99 graden!! Erg mooi, heerlijk koele kamer, een soort balzaal en de jongens hebben nog even gesport op de loopband in de fitnessruimte!! Lekker even douchen en morgen eerst naar Joshua Tree National Park voordat we morgenmiddag gaan aankomen in Anaheim en ons gaan opmaken voor 3 dagen Disney!!

Dat wordt feest!!

Groeten uit Ehrenberg

• 10 Augustus 2010 - 05:18

Jeanne En Henk:

Geweldig jongens. Nu ook al beëdigd ranger. Wow.

• 10 Augustus 2010 - 15:37

Ivo:

Feliciteer die Rangers van jullie maar!
    Moeten jullie nu ook voor ze salueren?

• 10 Augustus 2010 - 19:32

Louis En Arja:

Hoi reizigers,

Leuk om jullie reis zo te kunnen volgen. Wat hebben jullie al veel gezien en meegemaakt!
    Wat leuk dat Neil en Nolan nu echte Rangers zijn, die zijn vast supertrots.
    Heel veel plezier straks in Disneyland en de rest van jullie reis!

Groetjes, Louis en Arja