Moose? - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Moose? - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Moose?

Door: Arjan

23 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Nee, geen moose....

Vanochtend opnieuw gestart met een uitgebreid full breakfast. We waren om half 9 onderweg.
Om kwart voor 11 waren we in West Yellowstone en hebben we even wat inkopen gedaan. Daarna Yellowstone National Park in. Al vrij snel de eerste elks (grote herten) gespot. Doorgereden naar het Norris Geyser Basin. Dit nadat we behoorlijk wat oponthoud hadden door roadwork. Een lange wandeling gemaakt door het Norris Geyser Basin. De jongens vonden het helemaal te gek!! De geysers waren voor hen erg fascinerend. We hebben ook de Steamboat Geyser gezien, de grootste actieve geyser ter wereld. Voor het laatst uitgebarsten in mei 2005……Pruttelt nu wat en blaast veel stoom. Het water komt af en toe een half metertje hoog. Veel andere mooie geysers en springs gezien en de rotte-eierenlucht die erbij hoort geroken. Prachtig gebied!
Na deze wandeling doorgereden naar Mammoth Hot Springs in het noorden van het park. Daar de kleine Scenic Drive gereden, maar net als de vorige keren vonden we hier weinig aan. We zijn weer een stukje gaan lopen over de boardwalks. Er lag weinig water op de terrassen en dan wordt het al snel saai. Ook net als de vorige keren vonden we dit stukje niet het meest spectaculaire van het park. Verder gereden via het noordoosten naar Canyon Village. Onderweg pak je een stukje van de canyon mee. Mooie vergezichten en bizons gezien. De jongens vonden het prachtig! Vanuit Canyon Village weer richting Norris en via het roadwork naar Old Faithful. Onderweg langs het Lower Geyser Basin, die we morgen uitgebreider gaan bekijken. We waren om half 8 in de Old Faithful Inn, ons hotel. Erg gaaf, historisch hotel. Mooie kamer, weliswaar zonder douche en TV, maar dat wisten we. We wilden in het restaurant wat gaan eten, maar helaas. Het was 10 voor 8 en we zouden om kwart over 9 aan de beurt zijn. Dus in de Snow Lodge (de buren) gaan kijken. Soort fastfood, maar goed…. Volgend probleem, portemonnee vergeten. Opgehaald en niet naar het fastfood restaurant maar naar het “echte” Snow Lodge Restaurant. 35 minuten wachttijd, dus te doen. De jongens hebben pasta gegeten en wij bizon. Bijzonder, maar erg lekker. Niet goedkoop, maar bizon eet je niet iedere dag. De fooi deze keer laag gehouden want het duurde allemaal erg lang. Na de bestelling bijna 3 kwartier op het eten gewacht. Het leek alsof de keuken de bestellingen totaal niet aan kon. De jongens waren supermoe, dus we wilden juist graag een beetje opschieten. Traagheid in restaurants is erg uitzonderlijk in de USA.
Na het eten direct terug naar onze kamer en de heren vielen meteen in slaap.
Morgen nog driekwart dag Yellowstone. We willen vroeg opstaan en dan naar het Upper en het Lower Geyser Basin en naar Yellowstone Lake.

Groeten uit Yellowstone