Terug... - Reisverslag uit Kelso, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Terug... - Reisverslag uit Kelso, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Terug...

Door: Arjan

25 Juli 2014 | Verenigde Staten, Kelso

Vanochtend toch nog terug gegaan naar Seattle. Maar eerst naar het Greenwood Memorial Park in Renton. Ik wilde graag naar het graf van Jimi Hendrix. Toch heel speciaal om er te zijn geweest.
In Seattle hebben we een rondje downtown gemaakt en bij de Pike Place Market geweest. De vismarkt waar met vissen wordt gegooid. Ze waren trouwens niet zo gooierig vandaag maar toch erg leuk. Ook nog glutenvrije pasta voor Florien en Bart gekocht. Heerlijke stad! Doordat we Seattle toch niet wilden missen hebben we ons bezoek aan Mount St. Helens voor vandaag geschrapt. Dan gaan we morgenochtend doen. Vanuit Seattle naar Mount Rainier National Park gegaan. In één woord: PRACHTIG! Wat een immense vulkaan van 4392 meter hoog. Deze berg wordt beschouwd als één van de gevaarlijkste in de USA. Er is iedere dag geothermische activiteit en er komen constant zwaveldampen uit de vulkaan. Dit zie je overigens niet. Wat je wel ziet is een super mooi, met 25 gletsjers bedekte berg in een verder ook fantastische omgeving. Wat wel jammer is, is dat Mount Rainier vaak niet geheel te zien is omdat er wolken op hangen. Hoe dichter je bij komt hoe minder je ziet. Als je wat verder af bent zie je een soort ring van wolken om de berg. Je raakt niet uitgekeken... De vulkaan is zo goed als symmetrisch. We zijn lang gebleven en het avondlicht maakt alles alleen maar mooier. Bijkomend voordeel is dat de bewolking dan minder wordt. Mount Rainier National Park mag je niet missen als je een USA-reis maakt!
Doordat we lang in het park bleven, waren we pas om half 10 in ons prima Super 8 Motel in Kelso/Longview. De jongens hebben de laatste 2 uur in de auto liggen slapen. Nog even een snelle hap, douchen en slapen.

Groeten uit Kelso

• 26 Juli 2014 - 22:04

Ivo:

Jimi! :..(

• 27 Juli 2014 - 13:47

Marc:

Volle dag met uitersten, stad, graf en een enorme vulkaan...drukke dag maar wel mooi