Toch nog naar de brug... - Reisverslag uit Montrose, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Toch nog naar de brug... - Reisverslag uit Montrose, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Toch nog naar de brug...

Door: Arjan

08 Juli 2018 | Verenigde Staten, Montrose

Ondanks onze, nog Nederlandse biologische klok, werden we gelukkig niet al te vroeg wakker. Het was kwart over 6, dus kwart over 2 in de middag in Nederland. Voor zevenen zaten we aan het heerlijke ontbijt in ons hotel. Alles was aanwezig: wafels, toast, scrambled eggs, sausages, corn flakes enz. Een goede start van de dag. Het ontbijt was trouwens beter dan de rest van het hotel. Voor Best Western begrippen was het matig. Kamer was niet heel schoon en er hing een beetje muffe lucht in onze kamer. Misschien vroeger een rookkamer geweest.
Vanuit het hotel naar de Walmart voor een koelbox, flessen water, wat Coca-cola Zero, een t-shirt en nog wat los spul. We zijn weer voorzien en kunnen onderweg. Na een rit over Interstate 25 South afgeslagen naar highway 115. Prachtige route door mooie natuur. Wel veel droge troep maar dat is juiste de charme van het landschap in dit deel van de USA.
Tegen twaalven kwamen we aan bij de Royal Gorge Bridge, ooit de hoogste hangbrug van de wereld. We wilden hier 4 jaar geleden al heen, maar dat lukte toen niet vanwege de enorme schade door bosbranden. In 1998 zijn Stefanie en ik er al geweest, maar het is niet meer te vergelijken. Lopen over de brug blijft prachtig en spectaculair, maar de rest eromheen wordt commercieel volledig uitgebuit. Vanaf de brug heb je een heel mooi uitzicht op de canyon en de rivier op 4000 meter diepte. Helaas konden we niet met de gondola omdat gisteren de bliksem was ingeslagen. Onze relatie met de Royal Gorge Bridge blijft dus wat onstabiel. De gondola was het enige wat inbegrepen zat bij ons kaartje van 27!!! dollar. Eigenlijk belachelijk dat je 27 dollar per persoon moet betalen voor een korte wandeling over een brug. We hebben Nolan maar even 12 jaar gemaakt om nog een paar dollar uit te sparen. Maar het was een geweldige ervaring voor ons allevier!
Vanuit de Royal Gorge richting Montrose, Colorado. Een lange rit met bergen, heuvels, canyons, groen en droge troep. Zeer de moeite waard maar ook een paar dikke regenbuien. Flinke bliksemflitsen in de verte maakten het feest compleet. Om half 6 konden we de afslag nemen naar Black Canyon of the Gunnison National Park. Dit stond, afhankelijk van de tijd optioneel op ons programma. Ervoor gekozen om toch maar even te gaan kijken ondanks dat de jongens en wij er al waren geweest. Het is niet voor niks geweest. Een hele smalle kloof van bijna een kilometer diep. We hebben een Annual Pass gekocht zodat we alles van de National Park Service kunnen bezoeken. Net na de ingang meteen 2 grote herten op de weg en in het gras ernaast. Leuk! Een paar super mooie uitzichtpunten bezocht en de spectaculaire Painted Wall bekeken, een granieten wand van ongerveer 8000 meter hoog. Om de enorme hoogte aan geven, het Empire State Building past er 2 keer in. Het weer was niet best, maar zo goed als droog en door het weer blijft het even spectaculair. Ons Country Lodge hotel in Montrose ligt maar 10 mijl van de ingang van het park. Super hotel, veel beter dan de Best Western van gisteren. Zeer gastvrije ontvangst door Jennifer, de vrouw met de witste tanden die ik ooit heb gezien! Patricia Paay is er niks bij! Mooie, authentieke kamer in cowboy-stijl met een gezellig zitje waar ik nu dit verhaal schrijf. Alleen zak je zo ver weg in de stoel dat ik me afvraag of ik er nog uit kom zo dadelijk. Trouwens, we kregen 38 dollar terug voor de overnachting. Wij hadden vooraf al 83 dollar betaald maar de prijzen waren gezakt. Jennifer vond dat we recht hadden op een refund. Nou, daar zeggen wij geen nee tegen.
We hebben vanavond gegeten bij Applebee's wat voor ons altijd een feest is en echt bij de USA hoort. De Bourbon Street Steak is nog even lekker als altijd.
Nu TV kijken en dan lekker slapen. Morgen naar Dinosaur National Park.

Groeten uit Montrose

• 09 Juli 2018 - 08:00