Prairie - Reisverslag uit Larned, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Prairie - Reisverslag uit Larned, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Prairie

Door: Arjan

01 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Larned

Vanochtend eerst naar de Wal-Mart geweest om onze voorraad wat aan te vullen. Cola, water, Mountain Dew, Orange juice, druiven etc. De koelbox is weer goed gevuld. Hierna eerst zo'n 30 mijl over Interstate 35 en daarna de highway op richting Tallgrass Prairie National Preserve. Daar aangekomen eerst nog wat gedronken en een banaantje gegeten. Slippers uit, schoenen aan en eerst es effe kijken in het Visitor Center. Het was tegen half 11. In het Visitor Center zagen we dat er om 11 uur een bustour door het park ging. Er was nog plek, dus wij om 11 uur in een schoolbus (maar dan in een andere kleur) de prairie in. In één woord prachtig. We waanden ons in een cowboyfilm. Groene heuvels met hoog prairiegras en af en toe een poeltje. Bizons gezien, een paar keer uitgestapt om van het uitzicht te genieten. Hagedissen en enorme sprinkhanen gezien. Rond half 1 weer terug bij het Visitor Center. De jongens hebben genoten van de bustour!!
Vanmiddag een mooie route gereden richting Larned. Door Ouvrira Wildlife Refuge in centraal Kansas. Kansas is zeker niet spectaculair, maar wel mooi. Heuvelachtig en plat met veel groen en erg relaxed. Rond 4 uur waren we in Larned, dus nog even tijd om naar Fort Larned National Historic Site te gaan. Het was intussen erg heet!! 100 F (bijna 39 C). In Fort Larned nog een half uurtje rond gekeken, want het ging bijna dicht. Mooi historisch fort waar we eigenlijk iets meer tijd hadden moeten hebben.
Tegen kwart voor 6 aangekomen in ons Best Western motel. Mooi, comfortabel motel. Helaas konden we het zwembad niet gebruiken, omdat er een defect aan het filtersysteem is.
Daarna naar Schnack Park gegaan waar de jongens heerlijk in de speeltuin hebben gespeeld.
We wilden graag b.v. Chinees eten. We zagen in Larned wel een Chinees, maar het pand was niet erg uitnodigend, dus daar hebben we vanaf gezien. Uiteindelijk in de Pizza Hut beland (zonder AC, dus heet). Larned heeft qua restaurants niet veel te bieden en eigenlijk verder ook niets. Main Street is wel leuk en authentiek, maar verder doet alles een beetje aan als vergane glorie.
We liggen nu een beetje te relaxen in een heerlijk koele hotelkamer. De jongens zijn aan het tekenen. Alle ervaringen worden in tekeningen omgezet. Ze genieten!!

Groeten uit Larned

• 02 Augustus 2010 - 05:26

Jacq:

Oh weet je wat ik onderweg vandaag nog heb zitten bedenken: we hadden eigenlijk af moeten spreken op bepaalde plekken iets voor elkaar achter te laten, iets te verstoppen. Briefje aan een boom of onder een steen bij de bocht van die street met die road enz.
    Hadden we de reisschema's iets beter bij elkaar moeten leggen! Volgende keer!

• 02 Augustus 2010 - 15:17

Ivo: