Cowboys - Reisverslag uit Borger, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Cowboys - Reisverslag uit Borger, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Cowboys

02 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Borger

Vanochtend rustig aan gestart. Lekker ontbijtje in het hotel. Pancakes, wafels, toast, cornflakes etc. En goede koffie!!! Douwe Egberts, driedubbele espresso, waardoor het behoorlijk op onze Hollandse koffie gaat lijken. Eindelijk!!! Nog een extra bakkie meegenomen in de auto. Tegen half 10 vertrokken richting Dodge City om daar het Boot Hill Museum en Front Street te bezoeken. Rond kwart voor 11 kwamen we daar aan. Kaartjes gekocht en rustig het museum bekeken. Het oude Front Street is nagebouwd, maar er zijn ook nog een aantal originele plekken bewaard gebleven waaronder de cemetary. In de saloon geweest, de winkel, school, kerk etc. bekeken. Veel gave guns, vonden de jongens ook. Om 12 uur vond er een heuse gunfight plaats. Veel schieten en genoeg doden. De jongens vonden het spectaculair, maar Neil constateerde dat het toch wel wat onzinnig was om hier helemaal naar toe te rijden om zo'n kort gevecht te zien. Het duurde maar een kwartier....Na de gunfight verder rondgekeken, nog wat gedronken en er werd ons door een oude dame medegedeeld dat wij de eerste Nederlanders waren die ze ooit in het museum had gezien. In het Visitor Center zagen we ook maar 1 prikkertje op de kaart in Nederland. De onze was de 2e. Dus veel Nederlanders komen hier niet.... Rond 2 uur vanmiddag verder gereisd richting zuiden. Eerst door Oklahoma, droog, kaal, droog, kaal, droog, kaal, dorp etc. etc. Daarna Texas, droog, kaal, droog kaal, maar op een gegeven moment rotsachtige heuvels, rode kleuren en Borger, de plaats waar we nu zijn. Een mooi Best Western hotel met een mooi zwembad waar de jongens nu van genieten.
Een leuke dag begonnen in een groen landschap, via droog, bruin, kaal naar een mooi landschap waar we nu zijn. Erg heet, 105 F hebben we vandaag gezien (40,5 C). Is ook voor hier erg heet, een hittegolf. We hoorden net dat in Des Moines (waar we een paar dagen geleden waren) een grote kans (40%) op tornado's is. Net gemist dus.....

Morgen naar de Cadillacs bij Amarillo en ons eerste National Monument, Alibates Flint Quarries.

Groeten uit Borger

• 03 Augustus 2010 - 12:08

Gerard:

geweldig wat jullie aan het doen zijn! Ondanks droog en kaal....

• 03 Augustus 2010 - 15:03

Ivo:

Op zich is er natuurlijk niets mis met droog en kaal...;)