Pech!!! - Reisverslag uit Vernal, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Pech!!! - Reisverslag uit Vernal, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Pech!!!

Door: Arjan

20 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Vernal

Pech!!

Vanochtend eerst geskyped met Frankrijk. Erg leuk, iedereen op vakantie, maar je kunt elkaar toch even spreken en live zien.
Daarna prima ontbeten in het hotel en op weg gegaan. Nog langs Park City gekomen. De springschansen gezien van de Olympische Winterspelen 2002. Mooie route!! Bergen, meren, rotsen, woestijn, enorm divers. Onderweg gestopt in Duchesne en daar hebben de jongens gespeeld in de plaatselijke speeltuin. Broodjes, ham en wat te drinken gehaald bij Al’s Food Town en opgegeten in de speeltuin. Daarna via Vernal naar Dinosaur National Monument. We kwamen aan bij een Visitor Center die we niet kenden. Logisch want deze was tijdelijk. De echte wordt verbouwd en net daar is de wand met botten etc. en het museum…… Wat een tegenvaller!! We konden er dus niet heen. In dit deel van onze reis zit een grote bocht en wel juist om met de jongens Dinosaur te bezoeken. We moesten dus even wennen aan het idee dat we een omweg maken en daar niet helemaal voor terug krijgen wat we willen. In plaats daarvan konden we met de shuttlebus naar de plek waar nu nog wordt gegraven, maar helaas 12 uur geweest dus laatste bus vertrokken…….Aaaaahhhh, weer pech. Morgenochtend om 10 over half 9 gaat weer de eerste bus, dus we gaan terug!!! Na de tegenvallers toch de autotour van 22 km gaan rijden. Wel erg mooi, een prachtig echoënde rotswand langs de Green River en een mooie wandeling gemaakt tegen de rots op naar petroglyphs (Indianentekeningen). Turtle Rock en Split Mountain gezien. Erg mooi landschap.
Om 4 uur waren we in het hotel. Een prima Travelodge. We hebben daar besloten om Chinees te gaan eten, maar we wilden eerst nog naar het dinosaurusmuseum van Vernal, om een en ander te compenseren voor de jongens. Even op internet opgezocht en in de zomer tot 9 uur open. Mooi! We waren er om 5 voor 5 en wat blijkt, om 5 uur dicht………wat een pech!! De zomer is hier blijkbaar voorbij??? De jongens waren enorm teleurgesteld. “Dit is geen leuke dag”, riep Neil, “alles mislukt”. Morgen hebben we niet zo’n lange reis en gaan we door de Flaming Gorge, maar die hebben we al eerder gezien. Dus we hebben samen met de jongens besloten dat we morgen eerst naar Dinosaur National Monument gaan om met de shuttlebus naar de opgravingen te gaan en daarna gaan we naar het museum in Vernal. Pas in de middag rijden we naar Kemmerer. Zo kunnen we toch nog wat goedmaken.
Uiteindelijk wel super gegeten bij de Chinees en daarna hebben de jongens een dik uur gespeeld in de speeltuin van Vernal, terwijl wij ondertussen op een bankje wat zaten te lezen.

En dan nog iets: Terwijl ik dit verhaal aan Stefanie aan het voorlezen ben, staat Nolan onder de douche en is de stop in de afvoer gegaan. Het bad is overstroomd, maar Nolan zag de ernst even niet in….

Iedere vakantie heeft wel een pechdag en deze hadden wij vandaag.

Groeten uit Vernal

• 21 Augustus 2010 - 18:42

Ivo:

Ach & Wee...:(

Maar!

Kop op, borst vooruit en er op uit! Nieuwe avonturen tegemoet.

(Tiedeljoho zingt zijn lied).

• 22 Augustus 2010 - 08:49

Jacquelien:

Oh die dingen zien er wel erg nep uit zeg. Weet je zeker dat er niemand van Disney langs is geweest om ze op de muur te kalken?