Choir - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Choir - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Choir

Door: Arjan

19 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Salt Lake City

Eerst nog even een gisteravond-laat ervaring. Om half 12 ging ineens een keihard brandalarm af in ons Hotel Nevada. Het was een geluid wat we niet direct herkenden, maar natuurlijk wel even de gang op. Dat was eigenlijk best lachen. Een man in z'n onderbroek die met wild haar verdwaasd om zich heen stond te kijken en twee oude dames in nachtjapon en bijbehorende duster met de handtasjes onder de arm. Eén van de dames riep redelijk paniekerig tegen me dat we "down" moesten. De lift mocht niet dus met de trap. Wij maakten niet direct haast, want er waren ook nog rustige mensen die vertelden dat het een blikseminslag was geweest die spontaan het brandalarm had ingeschakeld. Maar goed, zes hoog, hotel uit 1929, toch de jongens uit bed. Viel niet mee om ze de pyjama aan te doen terwijl ze sliepen (ze sliepen in hun blootje vanwege de warmte). Nolan werd wat wakker, maar Neil....
We waren net op de gang toen een hotelmedewerker koeltjes kwam melden dat er niets aan de hand was en er een storing was. Dus jongens weer in bed en gaan slapen. Bijzondere ervaring.
Dan vandaag: Vanochtend uitgebreid ontbeten. Het tempo was wel wat traag waardoor we pas om half 10 vertrokken (en we zouden ook nog een uur verliezen vandaag). De 50 op (Loneliest Highway). Mooie route, beetje regen, maar lekker eenzaam met een enorme verscheidenheid in landschappen. Om kwart voor 3 (nieuwe tijd) waren we in Orem, Utah om naar de Disney Store te gaan. In de Disney Store wat cadeautjes gekocht en de jongens hebben beiden 2 Cars-auto's gekocht waar ze zich al lang op verheugden. Bij de Taco Bell wat gegeten en nog wat winkels in. De verkooptechnieken zijn hier nogal agressief, dus voor ons niet echt fijn. Je kijkt niet echt effe lekker rond. Er zit meteen iemand op je lip. Niet prettig!
Rond half 6 waren we in ons prachtige Baymont Inn & Suites hotel in Salt Lake City. Super kamer (suite) met groot privé-balkon en enorm veel ruimte. De jongens hebben gezwommen en in de jacuzzi gezeten en daarna naar Temple Square, het Mormonenbolwerk van Salt Lake City. Wat rondgekeken en om 8 uur naar de repetitie van het Mormon Tabernacle Choir and Orchestra. Dit was niet in het Tabernacle maar nu in het Conferention Center. Was erg leuk om een repetitie bij te wonen en het klonk geweldig!! Daarna nog even naar boven gelopen om zo een mooi uitzicht over Temple Square en downtown SLC te hebben. Via een omweg (wegens roadwork) terug naar het hotel en nu lekker effe luieren.

Groeten uit Salt Lake City

• 20 Augustus 2010 - 15:48

Ivo:

Mag je bij de repetities wel foto's maken, of geld het foto/ filmverbod alleen als er organisten aan het werk zijn?