Stad - Reisverslag uit Ottawa, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Stad - Reisverslag uit Ottawa, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Stad

Door: Arjan

31 Juli 2010 | Verenigde Staten, Ottawa

Vanochtend richting Kansas City gereden. Mooie skyline heeft die stad!! Naar de City Hall gereden in de veronderstelling dat we naar de 3o-ste verdieping konden om zo een geweldig uitzicht over de stad te hebben. Alleen 1 dingetje vergeten.... Het is zaterdag en dus een gesloten City Hall.... Dus snel terug naar de parkeergarage om zo wat dollars te besparen want het eerste half uur was immers gratis. Ook helaas....het weekend kost parkeren altijd 5 dollar!! Niks aan te doen! Doorgereden naar Union Station. Parkeergeld betalen bij Union Station is heel bijzonder. Je vouwt wat dollarbiljetten zo klein mogelijk op en stopt ze in een smalle gleuf, behorend bij jouw parkeerplek. De parkeerwachter controleert dan of je er voldoende geld in hebt gestopt. Union Station is prachtig!! De grootste stationshal na NYC. In Union Station met de jongens naar Science City geweest, een wetenschappelijk overdekt park. De heren konden daar allerlei leuke dingen doen, astronaut zijn, dino's opgraven, door een riool kruipen, knikkerbanen bouwen etc. etc. Erg leuk!! Vanuit Union Station nog naar een monument gelopen met een prachtig uitzicht over downtown KC en mooie fonteinen (in KC zijn erg veel fonteinen). Wij hebben Kansas City als een erg leuke stad ervaren.
Ons hotel is in Ottawa, een dorp vol met hotels, vreettenten etc. Voor iedereen op doorreis. We zitten in een Knights Inn. Aardig hotel, maar wat onverzorgd. Wel schoon!! Helaas geen internet, want de hotelbaas wist de toegangscode niet!!! Hahaha... De jongens hebben nog gezwommen in het bijbehorende zwembad, maar dat hebben we niet lang volgehouden aangezien er ook horzelachtigen van een aantal centimeters groot gebruik wilden maken van het terrein rondom het zwembad.

Groeten uit Ottawa

• 02 Augustus 2010 - 08:15

Blue Ray 36:

Even voetbalpraat:

JC Schaal Twente - Ajax 1 - 0
    M. Elhamdaoui (ex AZ) zit nu bij Ajax
    Vitesse trapt a.s. zondag af thuis tegen ADO