Cadillacs - Reisverslag uit Lubbock, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Cadillacs - Reisverslag uit Lubbock, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Cadillacs

Door: Arjan

03 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Lubbock

Vanochtend eerst genoten van een vers gebakken omeletje in ons hotel. De dame die onze eieren bakte vroeg zich af waar we vandaan kwamen, waarop wij antwoordden dat we uit Holland kwamen. Aan haar gezicht viel af te lezen dat ze geen enkel idee had wat Holland was, laat staan waar het zou moeten liggen..... Toen we ons antwoord aanvulden met Europe leek er nog steeds niet ergens een belletje te rinkelen.....Het hotel zat vol met seizoens(olie)arbeiders. Volgens de keukendame kwamen deze uit Canada, heel de USA, Venezuela, Spanje en nog meer.
Na het ontbijt richting Alibates Flint Quarries National Monument. Mooi landschap, maar we konden niet alles doen omdat je een groot deel alleen maar lopend onder begeleiding van een gids kon doen. Duurde minimaal twee uur en leek ons niet verstandig om dat in deze hitte met de jongens te doen. Wel zelf een stukje gereden door het park en zo goede indruk gekregen. Erg mooi, bijzonder landschap. Onderweg nog een mooie schildpad gezien die opvallend snel was toen Stefanie het fototoestel te voorschijn haalde. Toch gelukt een mooie foto te maken en de jongens genoten. Voor Neil direct aanleiding om een nieuw dier aan zijn lijst toe te voegen. De tekening van de schildpad wordt daar later ongetwijfeld nog aan toegevoegd. In het Visitor Center een Annual Pass (de vroegere Golden Eagle Pass) gekocht om zo alle National Monuments en Parks te kunnen bezoeken. Voor beide heren een Passport gekocht waar ze stempels in kunnen sparen van alle bezochte plekken van de National Park Service.
Rond het middaguur doorgereden naar Amarillo (best een grote stad) en daar de Cadillac Ranch bezocht. Geweldig!!! 10 Cadillacs langs de snelweg met de neus in de grond en volgespoten met graffiti. We wisten niet dat je zelf mocht spuiten, anders hadden we zeker een paar spuitbussen verf gekocht.
Vanuit Cadillac Ranch naar het Palo Duro Canyon State Park gegaan. Dit park wordt ook wel de Grand Canyon van Texas genoemd. Dat is wat overtrokken, maar het park is zeker de moeite waard. De scenic loop gereden en een stukje gelopen met de jongens. Tegen een rots op richting een grot. De jongens genoten en kregen vuurrode koppen alleen werd Stefanie aangevallen door grote, dikke vliegende insecten die gemeen staken. Tijdens en na het wandelingetje flink wat water gedronken en daarna nog het laatste stukje van het park bekeken en op weg naar Lubbock via Interstate 27. Een ritje van zo'n 1 3/4 uur.
Half 6 waren we in ons prachtige Days Inn hotel naast de Texas Tech University. Enorm grote universiteit met dito stadion. Heerlijk gegeten bij Chilis. Fajitas met beef en buffalo chicken en de jongens een heerlijke pizza met verse ananas.
Nadat we al twee refills cola hadden gehad werd ons gevraagd toen we weggingen of we nog een cola voor onderweg mee wilden nemen. Ons antwoord was ja en we kregen een enorme emmer cola mee. Daar kunnen we de hele avond nog mee vooruit. Gelukkig is het Cola Zero.... Geweldig toch??

Een gave dag waarop we veel hebben gedaan. De jongens zwemmen nu nog even in het zwembad en ik zit erbij aan een tafeltje in de aangename avondwarmte dit verhaal te typen.

We genieten.....

Groeten uit Lubbock

• 04 Augustus 2010 - 09:18

Blue Ray 36:

Wat een week hebben jullie er al op zitten! En nog 3 te gaan dus heel veel plezier nog! In Nederland moeten we het doen met buien en 22 graden.
    Groeten aan allemaal!

• 04 Augustus 2010 - 10:15

Gerry Bacon:

stinkend jaloers op jullie... maar ook erg blij voor jullie een goed voorbereidde reis pays of.