Whale... - Reisverslag uit Brattleboro, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Whale... - Reisverslag uit Brattleboro, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Whale...

Door: Arjan

01 Juli 2012 | Verenigde Staten, Brattleboro

Vanochtend om 4 uur wakker (10 uur in de ochtend in Nederland). Toch nog maar wat gaan suffen en om half 6 opgestaan. Toen waren we echt wakker. De tijd die we hadden besteed aan bellen met het thuisfront en even de tassen op de juiste manier herindelen zodat niet iedere keer alles uit de auto hoeft.
Om 7 uur konden we ontbijten, maar dit moest snel omdat we om 8 uur in de haven van Boston moesten zijn. Het ontbijt bestond uit cornflakes, toast met jam, een wafel, gekookt eitje, een yoghurtje en een banaan en dat in 20 minuten! Wel de ‘koffie’ meegenomen in de auto. Gelukkig was dit weer onvervalste Amerikaanse slappe hap… En dan zie je ze er ook nog een sloot melk ingooien, bah!
Om 8 uur waren we bij de boot voor onze Boston Harbour Cruises Whale Watch. Dit was te gek! Met een waanzinnig snelle, grote catamaran eerst anderhalf uur de zee op en dan een uur turen naar walvissen. Er waren er niet veel, maar wel 2 mooie exemplaren meerdere keren boven water zien komen. Knetter verbrand (ondanks insmeren) maar dat was het zeker waard. Alleen jammer van die paar honderd Japanners op de boot. Leek wel een invasie.
In totaal 4 uur op de boot gezeten. De terugtocht richting Boston was natuurlijk ook fantastisch. Super om die skyline vanuit de baai te zien.
Na dit avontuur de auto opgehaald in de garage op 75 State Street en langs de kust gaan rijden. Eerst nog een stukje Massachusetts, daarna een stukje New Hampshire en gestopt bij het strand in de buurt van Wells in de staat Maine. Alledrie staten zijn nieuw voor ons. Onderweg nog even bij de Market Basket boodschappen gedaan. Coca-Cola, Sprite, water, Dr. Pepper, salades, garlic bread (daar ga je van stinken!!), pretzels, druiven en de befaamde witte, piepschuimen koelbox. Deze iedere ochtend volstorten met ijs en alles is de hele dag koel. Op de parkeerplaats van de supermarkt lekker de salades en het garlic bread gegeten.
Op het strand even met de voeten in de ijskoude Atlantische Oceaan gestaan. Ik snap niet dat hier mensen in konden zwemmen. Na 3 seconden hadden voeten de kleur van een smurf… Terug lopend richting auto nog even de brug links laten liggen en een doorwaadbare plaats genomen. Dit was leuk, behalve dan dat Neil zich even tot aan zijn middel in het water liet zakken… Alles nat…
Doordat we de tolweg hadden vermeden en ook de boottocht vanochtend al een uur langer duurde dan verwacht, heeft deze rit ons wel wat meer tijd gekost dan gepland en daardoor gingen we pas om kwart voor 5 van het strand. Toen moesten we nog heel New Hampshire van oost naar west doorsnijden. Erg mooie route! Bossen, meren, moerassen, pittoreske dorpjes met hele mooie houten huizen. New England is een totaal ander Amerika dan wij kenden, maar ook prachtig. We hebben ons regelmatig proberen te bedenken hoe de Indian Summer (herfst) er hier uitziet. Dat moet wonderschoon zijn. Toch nog maar een keer in die periode naar Boston vliegen.
In het midden van New Hampshire door de hoofdstad Concord gereden en gestopt bij het State Capitol. Ook deze heeft een gouden koepel. Main Street in Concord ziet er gaaf uit.
Na New Hampshire aangekomen in Brattleboro, Vermont. Weer een staat erbij. De jongens waren in slaap gevallen in de auto maar werden wakker bij ons Super 8 motel. Mooi motel. Even wat taco’s en burrito’s gehaald bij de naastgelegen Taco Bell. De jongeman achter de counter vroeg zich af wat we hier kwamen doen en waarom we niet in Boston waren…. Hij vond het hier maar saai. Hij dacht dat we Frans waren, maar toen Stefanie vertelde dat we uit Holland kwamen was zijn reactie: “Aaahhh, cool!!!!”
Op onze kamer lekker de taco’s en burrito’s gegeten en nu nog even aan het relaxen en net gelezen dat Spanje met 4-0 heeft gewonnen. Even ESPN kijken en dan slapen.

Groeten uit Brattleboro

• 02 Juli 2012 - 09:30

Gerardenannie:

het is goed te merken dat jullie -met de aanschaf van de befaamde koelbox en bezoek taco-bell- weer in de reis-flow zijn gekomen (na/ondanks alle beproevingen) en het is leuk dat nu een ander Amerika ontdekt. Als je nog eens the Indian-summer gaat beleven gaan we zeker met jullie mee!

• 03 Juli 2012 - 10:56

Ivo:

Klinkt te gek allemaal.
    Maar wat is dat toch met Amerikaanse koffie (en Japaners for that matter...).

Heel veel plezier en de groeten

• 09 Juli 2012 - 06:21

Louk En Jolanda:

Wow wat een avontuur!
    De jongens zullen ook wel helemaal onder de indruk zijn of niet?
    Groetjes uut Ernem

• 11 Juli 2012 - 22:27

Marc:

Wow...drukke 1e dag...wel erg mooie dag...