Indrukwekkend... - Reisverslag uit Pottstown, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Indrukwekkend... - Reisverslag uit Pottstown, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Indrukwekkend...

27 Juli 2012 | Verenigde Staten, Pottstown

Vanochtend na het ontbijt zijn de jongens eerst nog gaan zwemmen in het prachtige zwembad van ons even zo mooie Best Western hotel. We hadden vandaag tijd genoeg, dus we vertrokken pas om 11 uur. Na een mooie rit door de heuvels van zuidwest Pennsylvania, ook weer met Amish koetsjes, kwamen we om half 1 aan bij het Flight 93 Memorial bij Shanksville, Pennsylvania. Dit is de plek waar United Airlines vlucht 93 op 11 september 2001 is neergekomen. Het was het vliegtuig waarvan het de bedoeling was om deze op het US Capitol in Washington DC te laten neerstorten. De passagiers grepen in met als gevolg dat de terroristen het vliegtuig de grond inboorden met 563 mijl per uur. Dat is de gewone kruissnelheid op 10 kilometer hoogte! Dit resulteerde in een krater van 30 feet (10 meter) diep. Het grootste stuk dat van het vliegtuig is teruggevonden was 7 bij 6 feet, dus ongeveer 2,5 bij 2 meter. Dat moet een enorme klap zijn geweest. Het is heel bijzonder om er geweest te zijn. Het vliegtuig is neergekomen in een open veld in de heuvels in een gebied met veel bossen en boerderijen. Gelukkig was de crashplek onbewoonde natuur met 2 huizen binnen het gezichtsveld. Op de plek van inslag ligt een grote steen met Amerikaanse vlaggen eromheen en het hele gebied waar resten zijn gevonden is aangegeven. Resten zijn tot 40 feet diep gevonden. Nu is er een wandelpad met een zwarte, lage muur erlangs waar je iets kunt achterlaten. Verder is er een grote witte muur met de namen van alle passagiers en bemanningsleden. In de toekomst wordt het Memorial verder uitgebreid. Heel mooi om hier geweest te zijn…
Na dit indrukwekkende bezoek reden we door wat dorpen en kwamen we onderweg nog een covered bridge tegen. De Covell Covered Bridge, een kleintje, maar ze blijven leuk die overdekte bruggen. Hierna de Penn Turnpike op. Na zo’n 2 uur rijden kwamen we langs een afslag met op een bord de attraction Hershey’s. De afslag was te snel voorbij om deze nog te nemen. Snel in de auto in het boek wat opgezocht en het bleek om de Hershey’s chocoladefabriek te gaan. Jammer dat we dit niet vantevoren wisten, dan waren we er zeker langsgegaan. Hershey is de chocoladehoofdstad van Amerika. De volgende afslag was 19 mijl verder. Dat vonden we te ver, helemaal omdat het vanuit de juiste afslag ook nog eens 20 mijl was. Dus geen Hershey voor ons.
Vlakbij onze eindbestemming van vandaag was nog een National Historic Site, maar deze was dicht toen we daar om half 6 aan kwamen. De laatste 20 mijl wel een prachtige, heuvelachtige, bochtige route door mooie dorpen, langs sjieke villa’s en door gewoon een supermooi gebied. Het zuiden van Pennsylvania is heel erg fraai.
Om half 7r kwamen we aan in ons prima Days Inn hotel in Pottstown, Pennsylvania. De jongens zijn weer gaan zwemmen tot half 9 en daarna zijn we gaan eten.

Morgen op tijd op voor een rit van 2 uur naar New York City!

Groeten uit Pottstown

• 28 Juli 2012 - 12:02

Marc:

Kan me voorstellen dat zo'n memorial site indrukwekkend is..je kan je toch niet voorstellen wat daar allemaal in dat vliegtuig gebeurd is...
    Alvast veel plezier in New York morgen