Groen... - Reisverslag uit Batavia, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu Groen... - Reisverslag uit Batavia, Verenigde Staten van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Groen...

Door: Arjan

02 Juli 2012 | Verenigde Staten, Batavia

Vanochtend eerst begonnen met het ontbijt in ons Super 8 motel. Prima ontbijt. Het bekende recept: Cornflakes, orange juice, toast, wafels etc. Om kwart over 8 zaten we in de auto, allereerst op weg naar de covered bridges van Bennington, Vermont. Na een rit van een dik uur door een prachtig groen landschap, kwamen we aan in Bennington. In het plaatselijke museum een lokale kaart gevraagd. Een allervriendelijkste jongeman gaf deze kaart en vertelde er een zeer uitgebreid verhaal bij (ook een kortere versie was afdoende geweest). We zijn eerst naar het Bennington Battle Monument geweest. Een granieten pilaar van 60 meter hoog ter nagedachtenis aan de Bennington Battle. We hebben tickets gekocht (in totaal maar liefst 8 dollar) en konden met de lift naar boven. Hierbij werden we begeleid door een plaatselijke Park Ranger (hij woont naast het Monument). Boven had je een prachtig uitzicht. Na te hebben gefotografeerd en gefilmd weer naar beneden en op verzoek van de Ranger een korte enquête ingevuld. Ook wees hij ons op de fossielen in het graniet waar het Monument van gebouwd is. Erg leuk! In de gift shop hebben de jongens nog een paar pins gekocht en ik (Arjan) heb een mooie magneet gekregen met daarop een paar dansende elanden met de titel 'Dances with Mooses'. Dit als pleister op de wonde omdat ik nog steeds geen bull moose heb kunnen spotten. Wie weet in Michigan...
Vanuit het Bennington Battle Monument naar drie covered bridges gereden. Hartstikke leuk! De bruggen zijn gewoon in gebruik, dus je rijdt er overheen. Was nog even de vraag of ze open zouden zijn vanwege heftige thunderstorms die er vannacht zijn geweest in dit gebied. Oude bomen waren volledig geknakt!! Rond twaalven gaan rijden richting de staat New York en via Albany (de hoofdstad van New York) over de New York Thruway naar Fort Stanwix gereden. Een mooi houten fort (replica met een paar originele onderdelen) midden in het stadje Rome. Hier een annual pass van de National Park Service gekocht en rond gekeken. Rondom Fort Stanwix is hevig gevochten met de Indianen en de Britten rond 1775. Mooie historie. De jongens waren erg enthousiast en hebben beiden een prachtige replica-munt gekocht.
Na Fort Stanwix weer de snelweg op richting Batavia, New York. Daar slapen we in een werkelijk fantastisch Best Western hotel. Eerst even gaan zwemmen in het zwembad naast onze kamer en daarna gaan eten bij Applebee's. Als voorgerecht heerlijke Sweet Chili Nachos en als hoofdgerecht de befaamde Bourbon Street Steak. Mmmmm...
Nu zwemmen de jongens nog even en ik zit erbij dit verhaal te typen.
Een lange, mooie dag met lekker weer (tegen de 30 graden) door een prachtig groen landschap.

Groeten uit Batavia

• 11 Juli 2012 - 22:31

Marc:

Heb ik die bruggen in voorgaande jaren niet eerder gezien, of was dat ander deel vh land?