Dat was het... - Reisverslag uit Zevenaar, Nederland van usareis2010 - WaarBenJij.nu Dat was het... - Reisverslag uit Zevenaar, Nederland van usareis2010 - WaarBenJij.nu

Dat was het...

31 Juli 2012 | Nederland, Zevenaar

Vanochtend niet ontbeten in het hotel. We hebben uitgecheckt en zijn direct onderweg gegaan. Eerst langs de Dakota Building, de plek waar John Lennon is vermoord. Daarna door Central Park gereden. Blijft bijzonder zo'n oase van rust in zo'n grote stad. Na het bezoek aan Central Park zo langzamerhand New York City uitgereden. Via de westkant van Manhattan richting de Bronx Expressway en verder naar het noordoosten. Je rijdt al snel Connecticut binnen, waarbij je eerst nog alleen door stedelijk gebied rijdt met veel industrie. Je blijft dicht bij de Atlantische Oceaan die je ook regelmatig ziet. Vanaf New Haven wordt het wat landelijker. Onderweg in Orange, Connecticut bij Chip's restaurant verlaat ontbeten. Een heerlijke omelet. Vanuit Connecticut de Ocean State Rhode Island binnengereden, een heel kleine staat die eigenlijk alleen bestaat uit de hoofdstad Providence en wat dorpen. Wel heerlijk rustig. Rhode Island was de laatste staat die we nog aan onze verzameling moesten toevoegen. Onze teller staat nu op 48 staten, alleen Alaska en Hawaii ontbreken nog...
Om 4 uur kwamen we aan in Boston en was de cirkel rond. Naar de Target-supermarkt gegaan om één en ander voor onderweg te kopen. Ook nog wat t-shirts gekocht. Op de parkeerplaats de lange broek (bah) aangetrokken en het laatste afval uit de auto verwijderd. Daarna naar Logan Airport gereden waar we om half 6 de auto hebben ingeleverd. Met het busje van Alamo naar de terminal en direct ingecheckt. Dit konden we niet al in het hotel doen, want daar was geen printer beschikbaar. Gelukkig waren we vroeg op het vliegveld, dus er was geen wachtrij. Bij in het inchecken direct onze tassen achtergelaten. Rustig gaan relaxen, nog een souvenirtje gekocht en bij de Burger King een Whopper gehapt. Om 10 voor 9 konden we gaan instappen. Na een onrustige vlucht met veel turbulentie kwamen we aan op Airport Keflavik bij Reykjavik, IJsland. Het leek alsof we in een touringcar op een slecht wegdek hadden gezeten. Op IJsland hebben we drie kwartier gewacht voordat we weer konden instappen voor de vlucht naar Amsterdam. Dit was een rustige vlucht van 2,5 uur en om 10 voor 1 's middags Nederlandse tijd waren we weer op Schiphol waar Gerard en Annie ons stonden op te wachten. Een geweldige reis!!

Groeten uit Zevenaar

• 03 Augustus 2012 - 18:10

Rita En Kees Van Ham, Zweden:

Hebben genoten van jullie verslag en jullie van de reis. En nu eerst uitrusten. Als ik zo lees, wat jullie allemaal gedaan hebben! niet mis. Elke minuut benut en gebruikt.
    Op naar Alaska en Hawaï. Groeten.

• 10 Augustus 2012 - 11:11

Monique Van Ham:

Ik sluit me volledig bij mijn ouders aan. Ik hoop dat jullie net zo genoten hebben van de reis als ik van het lezen van alle verhalen.
    Groetjes.